یک کارشناس مسائل دینی بر لزوم بحث امام شناسی تاکید کرد و گفت: می‌توان با درس امام حسین(ع) طاغوت هر زمانه‌ای را شناخت.
کد خبر: ۸۹۲۴۸۴۹
|
۰۳ مهر ۱۳۹۶ - ۲۲:۳۱

به‌گزارش خبرگزاری بسیج استان مرکزی؛ حجت‌الاسلام شهبازی کارشناس مسائل دینی مراسم سوگواری و عزاداری دهه محرم که در حسینیه ناحیه مقاومت بسیج فراهان برگزار شد ضمن تسلیت به مناسبت فرار رسیدن این ایام  گفت: اگر بخواهیم به مکتب عاشورا ورود پیدا کنیم باید در درون خود یک انقلاب نفسانی ایجاد کنیم که این مهم در لفظ آسان و در عمل سنگین است و برای رسیدن به این مطلب باید با قرآن باشیم که اولین مقدمه برای درک مقام امام حسین (ع) است.

وی افزود: عاشورا خود یک مکتب است؛ در ایام محرم‌الحرام برای درک مقام امام، نیازمند مقدمات و موضوعاتی هستیم که در مکاتب انسان شناسی نظرات متفاوتی ارائه شده است.

این کارشناس مسائل دینی تصریح کرد: یاران و اصحاب اباعبدالله(ع) با قرآن محشور بودند و از قرآن جدا نشدند. در قرآن نیز از ما خواسته شده که هر آنقدر که می توانید قرآن را قرائت کنید که نشان از اهمیت این امر در زندگی انسان‌هاست. قرآن در میان مردم مهجور است و بسیاری از ما قرآن را رها کرده ایم، درصورتیکه راه ورود به مکتب امام حسین(ع) شناخت قرآن است.

حجت‌الاسلام شهبازی بر لزوم بحث امام شناسی تاکید کرد و گفت: در این رابطه می‌توان به شرط قراردادن حضرت زینب(س) برای ازدواج با جناب عبدالله بن جعفر اشاره کرد. آنجا که حضرت شرط ازدواج خود را بودن در کنار امام حسین(ع) قرار داد. و این ناشی از عمق امام شناسی حضرت زینب(س) است. همچنین ماجرای وهب نصرانی و خانواده اش و همراهی آنها با اباعبداالله (ع) و حماسه آفرینی‌های وی و مادرش نشان دهنده امام شناسی آن بزرگواران است.

وی همچنین در نقد وضعیت امروز جامعه اسلامی افزود: درد امروز جامعه اسلامی این است که در این عصر در فضای بین المللی داعش را از اسلام و جزء مکاتب اسلامی می شناسند. اما راه خروج از این مساله رجوع به قرآن است. در قرآن میان مسلمان و مومن تفاوت قائل شده است. آنجا که می فرماید "و ننزل من القرآن ما هو شفاء و رحمت للمومنین... . مسلمان می‌تواند کج‌اندیش باشد و دین را بد بفهمد و عالَمی را فاسد نماید و جامعه را از هم متلاشی نماید و اتحاد را از میان ببرد." گروه تکفیری تروریستی داعش نیز مصداق مسلمانانی هستند که دین را کج فهمیده اند؛ فتاوایی چون مباح بودن خون شیعیان و جهاد نکاح، نمونه هایی از این کج فهمی هاست که بلای جان مسلمانان شده است.

انتهای پیام/

ارسال نظرات