فرمانده ناحیه مقاومت بسیج اراک گفت: شکست حصر آبادان با فرمان امام خمینی (ره) محقق و این حماسه با ولایت‌پذیری رزمندگان در تاریخ دفاع مقدس ماندگار شد.
کد خبر: ۸۹۲۴۸۵۸
|
۰۳ مهر ۱۳۹۶ - ۲۲:۲۹

پاسدار محمدرضا رضایی فرمانده ناحیه مقاومت بسیج اراک در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج استان مرکزی؛ هفته دفاع مقدس نماد پایداری ملت ایران دانست و گفت: هفته دفاع مقدس، یادآور رشادت‌ها و از جان‌گذشتگی‌های ملت انقلابی ایران در دفاع از کیان اسلام و میهن اسلامی است.

وی افزود: هفته دفاع مقدس یادآور روزهای طلایی و افتخارآفرین ملت ایران است که با اراده پولادین در برابر تمام دنیای کفر ایستادند.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج اراک تصریح کرد: فلسفه وجودی نظام مقدس جمهوری اسلامی این است که زیربار زور نرویم، و دفاع مقدس ما برگرفته از فرهنگ عاشورایی است.

پاسدار رضایی به سالروز شکست حصر آبادان هم اشاره کرد و گفت: در مهرماه سال 59 ارتش متجاوز عراق با عبور از رود کارون موفق شد که نیروهای خود را برای تسخیر شهر آبادان به شرق کارون اعزام و جادهی ارتباطی آبادان به ماهشهر و اهواز را قطع کند و آبادان را محاصره کند.

وی به 5 مهرماه سال 60 و عملیات ثامن الائمه، شکسته شدن حصر آبادان اشاره کرد و گفت: 5 مهرماه و ایام حماسه‌ساز محرم، یادآور رشادت‌های سال 59 در کربلای آبادان و مردم قهرمان آن دیارِ شهید پرور است.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج اراک تصریح کرد: در زمان دفاع مقدس بيشتر کشور ما را جوانان تشکيل می‌دادند. حضرت امام خمینی(ره) ايمان را به جوانان ايران هديه کرد و به دليل پاک بودن و روح لطيفی که جوانان اين سرزمين داشتند، حضرت امام(ره) قلب آنان را متوجه تعاليمی کرد که با فطرت انسانی مطالبقت داشت.

پاسدار رضایی با تاکيد بر لزوم بازشناسی حوادث دوران دفاع مقدس افزود: يادآوری خاطرات دفاع مقدس و ترسيم سيمای واقعی آن دوران که مقطعی بسيار تعيين کننده بود، يکی از مسائل مهم است. جوانان امروز ايران اسلامي بايد بدانند که جوانان دوران دفاع مقدس چه موانعی را با اتکال به پروردگار از ميان برداشتند و این مهم را سرلوحه خود قرار دهند.

انتهای پیام/

ارسال نظرات