خبرهای داغ:
طلبه حوزه علمیه قم؛

نهضت کربلا نهضت انقلاب ساز / بیداری های اسلامی نشات گرفته از نهضت عاشوراست

حجت الاسلام حسنی گفت:امروز بیداری های اسلامی نشات گرفته از نهضت عاشوراراست.
کد خبر: ۸۹۲۴۹۲۰
|
۰۴ مهر ۱۳۹۶ - ۰۰:۵۹

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از گرگان صبح امروز حجت الاسلام و المسلمین سید هادی حسینی از طلاب حوزه علمیه قم در مصاحبه با خبرنگار بسیج در خصوص بصریت عاشورایی گفت:اگر قراراست مشکی پوش و عزادار سیدا الشهدا باشیم باید عزادار با معرفت باشیم چرا که با برسی حوادث عاشورا متوجه می شویم که نهضت عاشورا یک نهضت انقلاب ساز بود و تنها یک قیام معمولی  نبوده است و این انقلاب عاشورا می بایست انقلابی درونی را در ما ایجاد نماید.

حسینی در ادامه به ویژگیهای یاران حضرت سیدالشهدا که نسبت به امام خود وفادار بودنداشاره و  گفت: ان ویژگی شاخصی که باعث شد یاران حضرت تا اخرین قطره خون خود در کنار حضرت بمانند انقلابی بودن این افراد بود و لذا این از درسهای عاشوراست که می بایست ما نیز انقلابی عمل کنیم و شیعه انقلابی باشیم

حجت الاسلام حسنی افزود:یاران سیدالشهدا شیعه انقلابی بودند نه شیعه منقلب چرا که شیعه منقلب در شرایط خاص در کنار امام خود است ولی شیعه انقلابی هیچ گاه رهبر و امام خود را تنها نگذاشته و تا اخرین نفس در کنار رهبرش خواهد ماند.

وی افزود:امروز از شخصیت انقلابی سیدالشهدا و یارانش صحت میکنیم تا زمینه انقلابی شدن ما نیز به وجو بیاید و ما نیز مانند سیدالشهدا و یارانش انقلابی عمل کنیم.

حسینی  خاطر نشان کرد: در کربلا افرداذی بودن که شیعه منقلب بودند ولی انقلابی نبودند بطور مثال فردی به نام عبیدالله حر جوفی که امام از او یاری خواست و ایشان در جواب امام گفت که اسب و شمشیرم را برای کمک به شما می دهم که حضرت در جواب او گفتند که ما یاری تو را می خواهیم  و لذا از این افراد می توان به عنوان نمونه ای از شیعیان منقلب نام برد نه شیعه انقلابی.

حجت الاسلام  حسینی در ادامه افزود: بسیاری از افردا هستند که برای سیدالشهدا خرج میکنند ، مجلس میگیرند و در عزاذاریها بر مصیبت حضرت گریه میکنند ولی زمانی که  پای عمل پیش امد پای ارتشان می لنگد.

 سید هادی حسینی گفت:حضرت سیدالشهدا در روز عاشورا نماز خود را در وسط میدان و با تمام مسنحبات بجا اورد حضرت علی اکبر اذان گفت و حضرت اقامه نماز را خواند و این  یعنی ای عالمیانی که بعد از شهادت من بر من اشک میریزید حسین شیعه انقلابی می خواهد نه شیعه منقلب.

وی افزود: امروز در حکومت جمهوری اسلامی نیز مشاهده میکنید افراذی که باید انقلابی و در مسیرانقلاب و وسط میدان باشند سکوت کردند و در حقیقت اینان انقلابی عمل نکردند چرا که شیعه انقلابی نبودند.

سید هادی حسینی با اشاره به اینکه قیام سیدالشهدا را باید قیام فرهنگی خواند ابراز داشت: در حالی که فرهنگ آن زمان در حال تغییر بود و به تعبیری که در روایات امده است از دین اسلامی چیزی باقی نمانده بود جز نمی در کف یک کاسه . این انقلاب فرهنگی سیدالشهدا یک نهضت انقلاب ساز شد و دین رسول خدا را احیا نمود.

وی در پایان گفت: امروز بیداری های اسلامی نشات گرفته از نهضت عاشوراست و به قول امام راحل که فرمودند: اگر قیام سیدالشدا و این عزاداریها و سینه زنی ها نبود 15 خردادی اتفاق نمی افتاد و انقلابی شکل نمی گرفت. و لذا شیعه واقعی اهل سازش با دشمن و استکبار نیست پس باید با حسین ابن علی (ع) عهد ببندیم تا انقلابی در درون خود ایجاد کنیم و از این شیعه عادی بودن خارج شویم و شیعه انقلابی شویم .

انتهای پیام/

 

 

 

ارسال نظرات
پر بیننده ها