رئیس دادگستری شهرستان شاهرود:

بالاترین معروف قانون‌گرایی است/افزایش آسیب‌ اجتماعی با قانون‌گریزی

رئیس دادگستری شهرستان شاهرود قانون‌گرایی را بالاترین معروف دانست و با تاکید بر اینکه باید مورد توجه دستگاه‌های فرهنگی قرار گیرد، گفت: با ملاک قرار دادن قانون آمار جرائم کاهش پیدا می‌کند.
کد خبر: ۸۹۲۴۹۳۴
|
۰۴ مهر ۱۳۹۶ - ۰۷:۱۲

به گزارش خبرگزاری بسیج از شاهرود، علی اکبریان در پنجاه و پنجمین جلسه شورای فرهنگ عمومی شاهرود به میزبانی اداره ارشاد و اسلامی شهرستان با بیان اینکه اصل هشتم قانون اساسی مردم را به وظیفه همگانی امر به معروف و نهی از منکر دعوت می‌کند، ابراز داشت: این فریضه الهی ماهیت فرهنگی برگرفته از اخلاق و اعتقادات دارد لذا برای احیای این مهم باید همه مسئولان فرهنگی وارد عرصه شوند.
وی با بیان اینکه آمار بالای طلاق نشان می‌دهد که زوج‌ها به حقوق متقابل یکدیگر کمتر اهمیت می‌دهند، افزود: اگر بستر لازم برای احیای امر به معروف و نهی از منکر در جامعه فراهم شود قطعا سلامت جامعه و احقاق حق و حقوق دیگران نیز رعایت و از تعداد پرونده‌های قضایی نیز کاسته خواهد شد.
این عضو شورای فرهنگ عمومی شهرستان با بیان اینکه همه دستگاه‌های فرهنگی باید قانون گرایی را ملاک عمل خود قرار دهند، ابراز داشت: اگر همه افراد از قانون پیروی کنند و عمل به آن را سرلوحه امور خود قرار دهند قطعا آسیب‌های اجتماعی در جامعه به حداقل کاهش پیدا می‌کند
اکبریان در ادامه تصریح کرد: وجود آمار بالای تصادف، قانون گریزی افراد را در جامعه نشان می‌دهد که اگر در مهد کودک ها، مدارس، دانشگاه‌ها و فضا‌های عمومی گرایش به قانون گرایی در جامعه را نهادینه کنند به طور قطع وقوع جرم و تصادف نیز به حداقل خواهد رسید.
وی افزود: با فراهم کردن زمینه سلامت جامعه توسط ابزار امر به معروف و نهی از منکر آمار پرونده‌های ورودی به دادسرا‌ها کاهش می‌کند لذا دستگاه‌های فرهنگی باید به منظور ترویج قانون گرایی و قانون مداری، وارد عمل شوند.
ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار