دکتر سید محسن طباطبایی مزدآبادی:

انجمن اقتصاد شهری هزینه «استقلال» خود را می دهد/ هویت علمی خود را به هیچ قیمتی نمی‌فروشیم

طباطبایی گفت: تصمیم مدیران انجمن علمی اقتصاد شهری ایران ادامه رویکرد مستقل است و به هیچ بهایی فروخته نمی شود البته حفظ این رویه علمی هزینه گزافی دارد و در همین چند هفته گذشته انجمن آماج اتهام ها قرار گرفته است.
کد خبر: ۸۹۲۴۹۵۶
|
۰۴ مهر ۱۳۹۶ - ۰۸:۱۹

به گزارش خبرگزاری بسیج، دبیر انجمن علمی اقتصاد شهری ایران افزود: متأسفانه آفت سیاست زدگی نه تنها فضای اقتصاد ما را در بر گرفته است بلکه حوزه های علمی را نیز تحت تأثیر خود قرار می دهد.

دکتر سید محسن طباطبایی مزدآبادی اظهار داشت: انجمن علمی اقتصاد شهری ایران به استناد گزارش های رسمی وزارت علوم طی سه سال گذشته توانسته است رتبه برتر گروه علوم انسانی کشور را از آن خود کند، این انجمن چه در فضای تولید و نشر علمی و چه در فضای نشر رسانه ای طی چندسال اخیر حضور جدی و اثرگذاری داشته است و ماهیتی کاملا علمی و تخصصی دارد.

وی تأکید کرد: این انجمن وابسته به هیچ حذب و گروه سیاسی نیست و از هیچ شخص یا اشخاص حقیقی و حقوقی سیاسی حمایت نمیکند؛ البته حفظ این رویه مستقل هزینه های متعددی نیز به این انجمن تحمیل کرده است.

طباطبایی با بیان اینکه اشخاصی که درباره انجمن اظهار نظر مغرضانه میکنند، دانش لازم درباره انجمن و خدمات تخصصی آن ندارند،ادامه داد: چراکه موسسات، بانکها، دانشگاه ها و شهرداری ها با هزینه های ناچیز از خدمات مؤثر و پایدار انجمن استفاده کرده اند و سالها از آثار آن منتفع میگردند درصورتی که برای بدست آوردن آن خدمات از راه های غیر از انجمن باید متحمل هزینه بسیار بالایی می شدند.

وی با اشاره به اینکه از ابتدای دهه 80 رشد مدیریتی خود را در فضای شهرداری تجربه کردم، اما امروز برخی ادعا می کنند انجمن علمی اقتصاد شهری ایران غیرتخصصی است، تصریح کرد: درحالی که اگر انگ غیرمتخصص بودن به بنده هم بچسبد این نهاد علمی خلاصه شده در یک نفر نیست بلکه اعضای هیئت مدیره و کارشناسان مختلفی در بدنه اجرایی این نهاد وجود دارند که هر یک از آنها از افتخارات کشور به حساب می آیند و توانمندی آنها سبب شده تا این انجمن به یک برند حوزه اقتصاد شهری تبدیل گردد.

ارسال نظرات