خبرهای داغ:
مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران قزوین:

رضایتمندی ایثارگران از خدمات درمانی افزایش می‌یابد

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران قزوین گفت: رضایتمندی خانواده‌های شهدا و ایثارگران استان قزوین از کیفیت دریافت خدمات درمانی افزایش می‌یابد.
کد خبر: ۸۹۲۵۰۱۱
|
۰۴ مهر ۱۳۹۶ - ۰۹:۱۵

به گزارش خبرگزاری بسیج در قزوین، غلامرضا حقایق‌پور، مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قزوین در جلسه شورای فصلی مدیران بنیاد استان ضمن گرامیداشت فرا رسیدن هفته دفاع مقدس و تسلیت ماه محرم، گفت: این جلسه فرصتی است تا کارکنان بنیاد پیشنهادات و نقطه نظرات خود را در جهت ارتقای بهبود امور و افزایش کیفیت خدمات‌دهی به جامعه ایثارگران ارایه دهند.
وی با بیان اینکه برنامه‌های بلند مدت و کوتاه مدت در بنیاد شهید و امور ایثارگران تعریف شده است، افزود: این نهاد فعالیت‌های خود را براساس این برنامه‌ها انجام می‌دهد تا به اهدافش دست یابد.
این مسوول به نظرسنجی از جامعه ایثارگران در دریافت خدمات درمانی بیمه اشاره کرد و گفت: در این نظرسنجی 80 درصد جامعه هدف از این خدمات رضایت داشتند که باید تلاش کنیم این عدد را به 90 درصد ارتقا دهیم.
وی با اشاره به اینکه در سال جاری از بین 8 شرکت بیمه، بیمه دی برنده مناقصه شده است، گفت: 90 درصد سهام این بیمه متعلق به ایثارگران است و اگر سودی هم حاصل شود به تشکیلات این مجموعه برمی‌گردد.
مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قزوین افزود: بیمه دی متعهد شده با جدیت مشکلات موجود را در مدت 45 تا 60 روز برطرف کند تا بهترین خدمات درمانی به خانواده‌های شاهد و ایثارگر ارایه شود.
حقایق‌پور گفت: توجه به موضوعات درمانی جامعه ایثارگران در دستور کار کارکنان ستادی و شهرستانی باشد و در ارتقای کیفیت نحوه‌ی این خدمات اهتمام داشته باشند.
این مسوول افزود: توسعه الکترونیکی ارایه‌ی خدمات درمانی و ارایه‌ی خدمت در منزل در دستور کار است تا با تحقق این مهم بیشتر مشکلات برطرف گردد.
وی با بیان اینکه کنترل سطح سلامت و نظارت بر روند درمان جامعه ایثارگران در دستور کار بنیاد است، گفت: تلاش می‌شود کیفیت خدمات‌دهی با الکترونیکی شدن، ویزیت در منزل ایثارگران و کیفی‌سازی مراکز و بیمارستان‌های درمانی افزایش یابد تا شاهد ارتقای رضایتمندی جامعه ایثارگران از دریافت خدمات درمانی باشیم.
مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قزوین گفت: آموزش دادن، کشف استعدادها و توجه به توانمندی‌های کارکنان باید در دستور کار باشد تا بتوانیم با تحقق این مهم خدماتی با کیفیت مطلوب به جامعه ایثارگران ارایه دهیم.
رفع بیکاری ایثارگران در دستور کار ماست
حقایق‌پور با اشاره به اینکه پرداخت معوقات ایثارگران کار بزرگی بوده که بنیاد موفق به انجام آن شده است، گفت: پاداش سال 95 نیز به ایثارگران استان‌های کوچک و محروم پرداخت شده و مابقی نیز در چند ماه آینده به این قشر معظم جامعه داده می‌شود.
این مسوول اشتغال را از مهمترین مشکلات جامعه ایثارگران عنوان و بیان کرد: ما باید از همه ظرفیت‌های دستگاه‌های اجرایی از جمله وام‌ها استفاده کنیم تا بتوانیم شغلی برای این قشر معظم جامعه ایجاد نماییم.
مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قزوین گفت: به طور جدی پیگیر رفع مشکلات بیکاری جامعه ایثارگران هستیم و از هر راهکاری برای رفع این مشکل بهره می‌گیریم.
وی با اشاره به اینکه در ارزیابی عملکرد بنیاد در سطح کشور، این نهاد موفق شده رتبه برتر را اخذ کند، گفت: همه کارکنان در کسب این موفقیت نقش داشتند و زحمات آنها قابل تقدیر است.
حقایق‌پور با اشاره به اینکه بنیاد شهید و امور ایثارگران قزوین نیز طی ارزیابی عملکرد در استان، جزو 6 دستگاه اجرایی برتر حائز رتبه شده است، افزود: این موفقیت حاصل تلاش کارکنان بوده که از زحمات همه آنها تقدیر می‌کنم.
مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قزوین افزود: اگر هر کارمندی کار خود را به درستی انجام دهد در واقع به تکلیف واقعی خود عمل کرده و همین منجر به موفقیت ما می‌شود.
این مسوول گفت: در سال گذشته طبق نظرسنجی صورت گرفته، برخورد مناسب کارکنان بنیاد شهید و امور ایثارگران با جامعه هدف نسبت به سال 90، سه برابر رشد داشته است و تحقق این مهم به توان و کارآیی کارمندان برمی‌گردد.
حقایق‌پور با بیان اینکه تنوع و حجم کار در بنیاد شهید و امور ایثارگران بسیار گسترده است، گفت: با این شرایط، نهاد ما با کمترین امکانات و نیروی انسانی در حد مطلوبی به جامعه ایثارگران خدمات‌رسانی می‌کند.
وی بر توجه به نیروی انسانی و جانشین‌پروری در بنیاد تاکید کرد و افزود: کار کردن در این نهاد سخت است، زیرا هر ایثارگری روحیه خاصی دارد و کارمندان باید بتوانند به تناسب هر روحیه‌ای، برخورد مناسبی داشته باشند تا جامعه هدف رنجیده خاطر نشوند.

اجرای طرح کارسنجی در بنیاد ضروری است
حقایق‌پور به طرح کارسنجی اشاره کرد و گفت: این طرح در بنیاد استان در حال انجام است و تاکنون نیز بازخورد مثبتی داشته و باید اجرای آن ادامه یابد.
وی توزیع عادلانه امکانات و نیروی انسانی در واحدهای بنیاد و اجرای موفق فعالیت‌ها را از جمله اهداف طرح کارسنجی عنوان و بیان کرد: تلاش می‌شود این مهم با اجرای این طرح محقق شود تا واحدی در انجام برنامه‌های خود با مشکلی مواجه نشود.
این مسوول گفت: بایستی تعامل با نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی و مسوولان مختلف استانی و شهرستانی در دستور کار باشد تا بتوانیم از ظرفیت‌های آنها در جهت خدمات‌دهی به ایثارگران بهره ببریم.
وی به طرح سپاس، دیدار با خانواده‌های شهدا و ایثارگران اشاره کرد و گفت: کارکنان بنیاد باید در اجرای این طرح اهتمام جدی داشته باشند و ضمن تجلیل از مقام والای خانواده‌ها، مشکلات‌شان را احصا و در جهت رفع آن پیگیری‌های لازم را انجام دهند.
مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قزوین افزود: همچنین مسوولان استانی باید دیدار با خانواده‌های شهدا و ایثارگران را در دستور کار خود قرار دهند زیرا هر چه دارند از صبر و استقامت این عزیزان است.
شهدا از شاگردان امام حسین(ع) بودند
وی با بیان اینکه شهدا از شاگردان امام حسین(ع) بودند و با درک مکتب حسینی، مقابل اعمال رژیم شاهنشاهی ایستادند، گفت: همچنین امام خمینی(س) به تاسی از فرهنگ عاشورا و قیام امام حسین(ع) توانست با آگاه کردن مردم، حکومت پهلوی را شکست دهد.
حقایق‌پور افزود: بعد از پیروزی انقلاب اسلامی بدخواهان اسلام از غرب و شرق جهان تلاش کردند با روش‌های مختلف این انقلاب نوپای تشکیل شده را نابود کنند، ولی مردم ایران با تبعیت از بیانات امام خمینی(س) توانستند در برابر همه دشمنان بایستند و از آرمان‌ها و ارزش‌های نظام دفاع کنند.
این مسوول افزود: دشمنان تلاش کردند با انواع طراحی توطئه‌ها از جمله ترور شخصیت‌های بزرگ، دامن زدن به اختلافات قومی در سراسر کشور و حتی با راه‌اندازی جنگ نابرابر علیه ایران، به اهداف خود برسند ولی با استقامت و هوشیاری مردم ما شکست خوردند.
وی گفت: در طول تاریخ ایران، هر بار جنگی در کشور رخ داده بخشی از خاک سرزمین‌مان به دست دشمنان افتاده ولی تنها جنگی که حتی یک وجب از خاکش به بیگانگان واگذار نشده، جنگ تحمیلی بوده است.
مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قزوین افزود: رهبری امام و بصیرت، آزادی و پشتیبانی مردم از ولایت‌فقیه موجب شد ایران در هشت سال دفاع مقدس به پیروزی دست یابد.
وی گفت: رژیم نادان صدام فکر می‌کرد که می‌تواند انقلاب نوپای تشکیل شده را نابود و در چند روز تهران را تصرف کند به همین دلیل با پاره کردن تعهدنامه‌های بین‌المللی جنگ نابرابر علیه ایران را شروع کرد.
حقایق‌پور افزود: این جنگ هشت سال به طول انجامید و انقلاب ما با تقدیم 230 هزار شهید، 500 هزار جانباز و 43 هزار آزاده توانست با شکست دادن دشمنان به پیروزی دست یابد.
مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قزوین افزود: اکنون هر ساله به مناسبت پیروزی دفاع مقدس، یاد و خاطره‌ی همه شهدا، جانبازان و آزادگان گرامی داشته و جشن بزرگی در نقاط مختلف کشور گرفته می‌شود.
در ادامه جلسه هر یک از حاضرین مشکلات موجود را مطرح کرده و پیشنهادات و نقطه نظرات خود را در جهت رفع آنها ارایه کرد.
1003/پ30/ب

ارسال نظرات
پر بیننده ها