خبرهای داغ:

همایش ملی کتاب سال بانوان برگزار می‌شود

معاون پژوهش جامعه الزهرا(س) از برگزاری همایش ملی کتاب سال بانوان خبر داد.
کد خبر: ۸۹۲۵۰۲۴
|
۰۳ مهر ۱۳۹۶ - ۲۲:۲۸

به گزارش خبرگزاری بسیج از قم، ریحانه حقانی بیان کرد: مقام معظم رهبری اهمیت زیادی به موضوع تألیف کتاب، به ویژه تالیف بانوان دارند.

وی ادامه داد: سنت حوزه هم بر محور کتاب و نگاه تألیفی است و از سوی دیگر دانش پژوهان و پژوهشگران، پدید آورندگان جریان‌های فکری و فرهنگی جامعه هستند و نتایج تحقیقات آنها موجبات دگرگونی و پیشرفت در عرصه‌های گوناگون علم و فرهنگ خواهد بود.

حقانی با اشاره به اینکه ما نیازمند شناسایی پژوهشگران و نیز موضوعات مورد پژوهش در عرصه‌های خاص و برنامه ریزی در جهت آسیب شناسی آثار گذشته و تکمیل فرآیند پژوهشی هستیم، عنوان کرد: در همین راستا معاونت پژوهش جامعه الزهرا ضمن ارج نهادن به تلاش‌های علمی طلاب و پژوهشگران مؤلفان، مترجمان و بانوان اهل قلم در نظر دارد با برگزاری همایش کتاب سال بانوان، زمینه مطالعه، پژوهش و نگارش هرچه بیشتر در عرصه‌های علمی را فراهم کند.

وی زمان برگزاری این همایش را سال آینده اعلام کرد و افزود: زمان فراخوان دریافت آثار در اطلاعیه‌ای اعلام خواهد شد.

وی هدف از برگزاری همایش کتاب سال بانوان را توسعة و تعمیق فرهنگ تحقیق و پژوهش در بین بانوان، شناسایی و افزایش ظرفیت‌ها با هدف تولید علم، ارتقاء کمی و کیفی پژوهش‌های دینی، حمایت از بانوان دانش پژوه و نو قلم برای تولید اندیشه‌های جدید و افزایش نشاط علمی عنوان کرد.

معاون پژوهش جامعه الزهرا(س) ادامه داد: تمرکز بر نیازهای پژوهشی عرصه زن و خانواده، اهتمام به نوآوری، تقویت فرهنگ رقابت علمی سالم و لزوم ارتباط و تعامل اثر بخش از سیاست‌های کلی برگزاری این همایش است.

وی ادامه داد: ساختار همایش کتاب سال بانوان شامل شورای سیاست گذاری، کمیته علمی، کمیته اجرایی و دبیرخانه است.

ارسال نظرات