خبرهای داغ:
حجت‌الاسلام والمسلمین ماندگاری:

عاشورا ثمره فراموش شدن واقعه غدیر بود

استاد حوزه علمیه قم با بیان اینکه پیامبر(ص) بنده خداوند بود و براساس دستور خدا، ولایت امام علی(ع) را اعلام کرد گفت: واقعه عاشورا محصول فراموش شدن واقعه غدیر بود.
کد خبر: ۸۹۲۵۰۴۲
|
۰۴ مهر ۱۳۹۶ - ۰۴:۱۴

به گزارش خبرگزاری بسیج از قم، حجت‌الاسلام والمسلمین محمد مهدی ماندگاری شامگاه دوشنبه در مراسم عزاداری حسینی در شبستان امام خمینی(ره) در حرم حضرت معصومه(س) برگزار شد، با اشاره به ضرورت تسلیم شدن در برابر اراده خداوند اظهار کرد: یکی از نشانه‌های ایمان این است که انسان در برابر اراده خداوند تسلیم باشد، اگر انسان به قضای الهی راضی شود، ایمان دارد.

وی ادامه داد: ائمه معصومین(ع) در برابر قضای الهی راضی بودند، اگر در شدیدترین اوضاع هم گفتیم که نسبت به قضای الهی رضایت داریم، آن زمان دارای ایمان هستیم، حضرت زینب(س) پس در واقعه عاشورا پس از شهادت امام حسین(ع) فرمود که من به قضای الهی راضی هستم.

استاد حوزه علمیه قم افزود: انسان باید در برابر مشکلات بندگی صبر داشته باشد، یکی از نشانه‌های ایمان داشتن این صبر است و حسینی زیستن مسیر بندگی خداوند است.

ماندگاری واقعه عاشورا را محصول فراموش شدن واقعه غدیر دانست و تصریح کرد: پیامبر(ص) بنده خداوند بود و براساس دستور خدا، ولایت امام علی(ع) را اعلام کرد، روح واقعه غدیر، اولویت ائمه معصومین(ع) و ولی امر بر مردم است.

وی ادامه داد: ولی امر نسبت به ما حق تقدم در فهم دارد، ائمه معصومین(ع) بیشتر از ما می‌فهمند، چون خداوند نور ولایت را در وجود آن‌ها قرار داده است، انسان حتی اگر طواف خانه خدا را بدون اجازه ولی امر انجام بدهد، آن طواف باطل است.

رئیس موسسه روایت سیره شهدا با اشاره به واقعه سقیفه اظهار کرد: برخی در این واقعه با نادیده گرفتن دستورات خداوند و رسول اکرم(ص)، حق امام علی(ع) در مورد ولایت را نادیده گرفتند و شخص دیگری را برای خلافت انتخاب کردند.

استاد حوزه علمیه قم افزود: اینکه انسان حق تقدم را برای ائمه معصومین(ع) قائل نباشد، این تفکر او را به کفر می‌کشاند، همچنین باید حق تقدم را برای ولی امر در عمل قائل باشیم و به او اقتدا کنیم، بسیاری از مشکلات به دلیل عدم عمل به دستورات ولی امر است.

ماندگاری قائل شدن حق تقدم در حیات برای ولی امر را ضروری دانست و تصریح کرد: حضرت زهرا(س) جایگاه بسیار بالایی دارد، اما این بانوی بزرگوار جان خودش را فدا کرد تا امام علی(ع) زنده بماند، چون ولایت ستون خیمه جامعه است و تا زمانی که ولی زنده باشد، جامعه اسلامی زنده می‌ماند.

وی ادامه داد: اصحاب امام حسین(ع) در واقعه عاشورا تا زمانی که زنده بودند، اجازه ندادند که این امام معصوم به میدان جنگ بروند، شهدای جنگ تحمیلی در دوران دفاع مقدس جان خودش را فدا کردند تا آسیبی به ولی فقیه نرسد.

استاد حوزه علمیه قم افزود: انسان اگر می‌خواهد در مسیر امام حسین(ع) حرکت کند، باید یارگیری زندگیش هم باید درست باشد و این یارگیری در ابعاد مختلف همچون پیدا کردن دوست و انتخاب همسر است.

ماندگاری با اشاره به حضور فرزندان امام حسن(ع) در واقعه کربلا اظهار کرد: تعدادی از فرزندان این امام معصوم در واقعه کربلا حضور داشتند، قاسم فرزند امام حسن(ع) با اینکه 13 سال سن داشت، اما تلاش زیادی کرد تا امام حسین(ع) رضایت بدهد که او به میدان جنگ برود.

وی در پایان خاطرنشان کرد: عبدالله فرزند کوچک امام حسن(ع) با وجود اینکه تنها 10 سال سن داشت، در واقعه کربلا به شهادت رسید.

ارسال نظرات
آخرین اخبار