خبرهای داغ:
استاد شجره طیبه صالحین سپاه نینوا گلستان:

بصیرت عاشورایی موضوعی پر محتوا و ارزشمند و لازم است / جهاد همراه بصیرت نقطه اوج شکوفایی بینایی باطنی است

استاد شجره طیبه صالحین سپاه نینوا گلستان گفت: بصیرت عاشورایی موضوعی پر محتوا و ارزشمند و لازم است که در دعاهای مختلف برای اکتساب بینایی ظاهری و باطنی تاکیدات فراوانی شده است .
کد خبر: ۸۹۲۵۰۵۰
|
۰۴ مهر ۱۳۹۶ - ۰۹:۴۸

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج گلستان، آیت الله سید میرتقی حسینی گرگانی صبح روز ششم محرم در مراسم سوگواره 'بصیرت عاشورایی' هیئت رزمندگان در امامزاده عبدالله گرگان اظهار کرد: نور چشم، مظاهر مادی را می بیند ولی نور دل مظاهر معنوی را می بیند . این هنر یک انسان بخصوص انسان مسلمان و انسان شیعه و انسان ولایتمدار نیست که فقط به دیدن مظاهر مادی دنیا اکتفا کند .

وی بیان داشت: به ما یاد داده اند که باید هر نوع حرکات و سکنات ما رنگ الهی و در ادامه رنگ ولایی به خود بگیرد . آنچه از قرآن و درک روح قرآن استفاده می شود ، بینایی باطنی است .

استاد شجره طیبه صالحین سپاه نینوا گلستان با اشاره به کلام قرآن که می گوید کسی که می خواهد بصیرت بدست بیاورد باید گوش و چشم و قلبش را بینای باطنی کند، گفت: جهاد همراه بصیرت نقطه اوج شکوفایی بصیرت باطنی است .

آیت الله حسینی گرگانی خاطرنشان کرد: از امام حسین (ع) در مسیر کربلا سوالی شد . امام در پاسخ به آن سوال فرمود: دنیای اسلام و جامعه اسلامی تغییر کرده و قابل شناخت نیست و معروفات و خیرات از جامعه اسلامی برداشته شده است . منکرات جایگزین آنها شده و از آب حیات اسلام به اندازه نمی در ته ظرف مانده است و آیا نمی بینید دارد در جامعه چه می گذرد که به حق عمل نمی شود و از باطل نهی نمی گردد .

وی در ادامه با بیان اینکه چه کسانی آن وضع را در جامعه اسلامی به وجود آورده بودند؟ گفت: آنقدر منکر در جامعه اسلامی زیاد شده بود که به معروفها پشت کرده و خیرات از بین رفته بود . حق بود ولی بدان عمل نمی شد و کار بجایی رسیده بود که زندگان بودند ولی مانند مردگان رفتار می کردند ، گوش شنوایی و چشم بینایی نداشتند .

به گفته استاد شجره طیبه صالحین سپاه نینوا گلستان امروز سوال می شود چرا باید امر به معروف و نهی از منکر در جامعه انجام شود ؟ یک پاسخ این است؛ برای اینکه مومن بتواند به ایمانش عمل بکند و مزاحمتی برای او نباشد .

آیت الله حسینی گرگانی تاکید کرد: فضا در جامعه اسلامی باید به گونه ای باشد که انسان های مومن و خانواده های آنان بتوانند با آرامش زندگی کنند و مزاحمتی برای آنان نباشد .

انتهای پیام/

 

ارسال نظرات
پر بیننده ها