حجت الاسلام مهری امام جمعه شهرستان نگار استان کرمان در جمع پاسداران سپاه ناحیه گفت: متاسفانه بعضی از افراد در جامعه خیلی سرسری به مسئله نفوذ نگاه می کنند، جریان نفوذ آن زمان بود الآن هم هست.
کد خبر: ۸۹۲۵۰۶۷
|
۰۴ مهر ۱۳۹۶ - ۱۱:۰۵

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج هرمزگان، حجت الاسلام مهری امام جمعه شهرستان نگار استان کرمان در جمع پاسداران سپاه ناحیه رودان با اشاره به بوجود آمدن حادثه کربلا و وقایع قبل از آن، اظهار کرد: حضرت امام علی(ع) در زمان خلافتش، تمام خرما های نخلستان را به فقرای کوفه می داد و به یتیمان کوفه رسیدگی می کرد،همان یتیمان بعضی هاشون در جریان به آتش کشیده شدن درب خانه حضرت زهرا(س) و شکسته شدن شدن پهلوی آن حضرت، فقط نگاه کردند، حیا به حق نمک نکردند، نگاه کردند ولی کمک نکردند، همشون نمک خور حضرت علی (ع) بودند.

مهری افزود: این جریان ادامه پیدا کرد تا زمان حضرت امام حسن(ع)، تا جایی که یاران امام حسن(ع) زیرانداز را از زیر پای حضرت کشیدند و فریب دنیا طلبی و پول شدند و امام حسن مجبور به صلح شد.

وی ادامه داد: معاویه در یاران امام حسن(ع) نفوذ پیدا کرد، و با مطرح کردن سئوال هایی چون شما چقدر میخواهید بجنگید؟ مگه زن و بچه و خانواده ندارید؟ همین موارد را امروز را به مدافعان حرم می گویند، برا چی میخوای بری بجنگی، مگه شما زن و بچه و خانواده ندارید، همین حرف ها هم در دفاع مقدس می زدند الآن هم برای مدافعان حرم می زنند. ببینید دشمن چطور نفوذ می کند، همان چیزی که امروز مقام معظم رهبری به مسئولین و نیروی های انقلابی  تاکید می کنند که مواظب نفوذ باشید، اما متاسفانه بعضی از افراد در جامعه خیلی سرسری بهش نگاه می کنند، جریان نفوذ آن زمان بود الآن هم هست

حجت الاسلام مهری با بیان اینکه ما 4 تا عهد از زمانی که به دنیا آمده ایم با خداوند متعال بسته ایم، گفت: اولین عهد، عهد اعتقادی است چون که اشهد ان لا الله الا اله گفتیم، یعنی ما به جز خدا معبودی دیگری نداریم و یا اگر داشته باشیم پس این جمله ای که گفته ایم دروغ است، دوم عهد عبادی، یعنی عبادت به خاطر بندگی خدا انجام می دهیم نه چیز دیگه، سوم عهدی که انسان با خدا و رسول خدا می بندید، چهارم عهد ولایت و امامت که مهمترین است که اگر این عهد در زندگی کسی نباشد فایده ای ندارد، چون نماز بی ولایی عبادتی بی وضوست به منکر علی بگو نماز خود قضا کند، این عهد عبادت در سایه ولایت است.

وی خاطرنشان کرد: در زمان دفاع مقدس و در خیلی از عملیات ها هم خیلی از افراد طومار آوردند و امضاء کردند، ولی امروزشون اگر نگاه کنیم وفای به عهد نکردند و عهدشکن شدند و باید امروز مواظب باشیم که مطیع ولایت و ولی امر مسلیمن مقام معظم رهبری باشیم.

ارسال نظرات