خبرهای داغ:

حوادث تاریخی ملت ایران ریشه در مکتب عاشورا دارند

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان قم گفت: دوران دفاع مقدس و نهضت عاشورا وجوه مشترکی داشته و تفکیک ناپذیرند و همه لحظه‌های تاریخی از دوران انقلاب و هشت سال دفاع مقدس و حماسه مدافعان حرم تا عصر ظهور همه ریشه در مکتب عاشورا دارند.
کد خبر: ۸۹۲۵۱۱۰
|
۰۵ مهر ۱۳۹۶ - ۱۱:۴۷
حوادث تاریخی ملت ایران ریشه در مکتب عاشورا دارند
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از قم، سرهنگ «احمد حسینی» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان قم طی سخنانی در مراسم رونمایی از 15 عنوان کتاب دفاع مقدس که پیش از ظهر امروز در تالار غدیر اداره کل کتابخانه‌های عمومی قم برگزار شد، اظهار داشت: صدام ملعون آنچنان مغرور بود که مصاحبه اش را نیمه تمام رها کرد و گفت بقیه مصاحبه را در تهران انجام خواهم داد و امروز می بینیم که از این متجاوز هیچ خبر و اثری نیست.

وی افزود: دوران دفاع مقدس دوران بی‌نظیری بود که ملت بزرگ ایران اسلامی خوب از آن استفاده کرد و به برکت آن فرصت ها، امروز کشور در حد بالای عزت و سرافرازی در جهان قرار گرفته است.

حسینی با تشریح مفهوم پیروزی در دفاع مقدس گفت: دشمن بعثی به هیچ یک از اهدافی که بر مبنای آن قرارداد 1975 الجزایر را باطل کرد، نرسید و این یعنی پیروزی عظیم در دفاع مقدس که برای ملت بزرگ ایران محقق گردید.

دبیر شورای هماهنگی حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان قم در ادامه با اشاره به ایام محرم‌الحرام و تقارن آن با هفته دفاع مقدس ابراز کرد: دوران دفاع مقدس و نهضت عاشورا وجوه مشترکی داشته و تفکیک ناپذیرند و همه لحظه‌های تاریخی از دوران انقلاب و هشت سال دفاع مقدس و حماسه مدافعان حرم تا عصر ظهور همه ریشه در مکتب عاشورا دارند.

وی افزود: حضور همه گروه‌های سنی از شیرخواره تا پیرمرد، وجود دشمن مشترک و صف‌آرایی جبهه باطل، وجود رهبری و خیلی مسائل دیگر از وجوه مشترک نهضت عاشورای حسینی و دوران دفاع مقدس محسوب می‌شوند.

حسینی خاطرنشان ساخت: اگر از فرصت‌های به دست آمده از دوران حماسه و ایثار به خوبی بهره‌مند نشویم، در آینده به شدت مواخذه خواهیم شد و ضرورت دارد دفاع مقدس برای جلوگیری از خطر تحریف و فراموشی، به خوبی روایت شود.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان قم در بخش پایانی سخنان خود، تاثیر هنر و کتاب را در این زمینه یادآور شد و تصریح کرد: بخش عمده‌ای از تلاش‌ها برای حفظ آثار و ارزش‌های دفاع مقدس در جامعه، مرهون تلاش‌های هنرمندانه هنرمندان و تالیف کتاب‌هایی در این حوزه است و هر دستگاهی باید به سهم خود در زمینه حفظ دستاوردها و آثار دفاع مقدس گام بردارد.

وی همچنین با تاکید بر این که نقش زنان در دفاع مقدس بسیار تاثیرگذار بوده است، گفت: رشادت رزمندگان مرهون همیاری و حمایت زنان و مادرانی بود که با افتخار فرزندان خویش را به جبهه اعزام می‌کردند.

ارسال نظرات