خبرهای داغ:
نماینده ولی فقیه در استان قزوین گفت:. الگوگیری از قیام و نهضت عاشورا دفاع مقدس را رهبری و ساماندهی کرد و در نهایت به نتیجه رساند و ان‌شاءالله شاهد نتایج جهانی انقلاب نیز خواهیم بود.
کد خبر: ۸۹۲۵۱۴۵
|
۰۴ مهر ۱۳۹۶ - ۱۱:۰۸

به گزارش خبرگزاری بسیج در قزوین، حجت الاسلام عبدالکریم عابدینی نماینده ولی فقیه در استان قزوین، در مراسم گرامیداشت هفته دفاع مقدس که در الوند برگزار شد، با تسلیت ایام سوگواری اباعبدالله الحسین(ع) یاد و خاطره شهدای دوران دفاع مقدس را گرامیداشت و اظهار کرد: هفته دفاع مقدس، هفته امر به معروف ونهی از منکر و ایام نهضت اباعبدالله الحسین(ع) یک حقیقت در جلوه‌های مختلف است.

وی تصریح کرد: قیام امام حسین(ع) درس زندگی به ما می‌دهد اما تاکنون آنگونه که باید از ظرفیت آن استفاده نکرده‌ایم؛ هر چند به هر میزانی که استفاده کرده‌ایم برکاتش را دیده‌ایم.

امام جمعه قزوین بیان کرد: ظرفیت قیام اباعبدالله الحسین(ع) اگر به صورت کامل مورد استفاده قرار گیرد در زندگی فردی، اجتماعی و جایگاه ملی، جهان اسلام و در عالم مشکلی نخواهیم داشت و اعتقادات مردم ریشه‌دار خواهد شد.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین افزود: کسانی که راجع به خدا و قیامت شکی در دل دارند، وقتی با فرمایشات امام حسین(ع) آشنایی پیدا می‌کنند بیشترین استحکام اعتقادی را از اباعبدالله الحسین(ع) می‌گیرند.

وی اضافه کرد: الگوگیری از قیام و نهضت عاشورا دفاع مقدس را رهبری و ساماندهی کرد و در نهایت به نتیجه رساند و ان‌شاءالله شاهد نتایج جهانی انقلاب نیز خواهیم بود.

عابدینی یادآور شد: شاهدیم همان نتایج و پیروزی‌هایی که در جبهه‌های جنگ در دوران دفاع مقدس به دست آوردیم، امروز در جبهه‌های بین‌المللی به دست می‌آوریم و مسلمانان هر روز صاحب پیروزی‌های بیشتر می‌شوند.

امام‌جمعه قزوین یادآور شد: وقتی معاویه در نیمه‌های رجب سال 60 هجری قمری مُرد، امام حسین (ع) در مدینه حضور داشتند. دستگاه بنی‌امیه به سراسر جهان اسلام برای تمام استانداران و مسئولان شهرهای کشور پهناور اسلامی نامه نوشتند و به کارگزاران حکومت اموی مأموریت دادند تا از همه مردم برای یزید، به عنوان جانشین معاویه بیعت بگیرند.

وی بیان کرد: یک نامه هم به شهر مدینه نوشته شد؛ منتها این نامه از غلظت و شدت بیشتری برخوردار بود و در آن هم خواسته شده بود از مردم مدینه بیعت بگیرند و هم در بیعت گرفتن از امام حسین (ع) بسیار تأکید شده بود. البته درباره بیعت گرفتن از دو نفر دیگر هم که عبدالله‌بن‌عمر و عبدالله‌بن‌زبیر بودند، تأکید شده بود.

نماینده ولی‌فقیه در استان خاطر نشان کرد: وقتی این نامه به مدینه رسید، استاندار مدینه مأموران خودش را به مسجدی که امام حسین (ع) در آن نماز را اقامه می‌کردند فرستاد تا ایشان را به استانداری فرا بخوانند. به محض رسیدن مأموران به محضر امام حسین (ع)، در حالی‌که مأموران هنوز به امام نگفته بودند که استاندار چه کاری با شما دارد، فرمودند:" اری انَّ طاغیتهم قد هلک" یعنی می‌بینم که طاغوت بنی‌امیه (معاویه) به هلاکت رسیده است.

وی ادامه داد: حضرت خوابی در این خصوص مشاهده کرده بودند و در خصوص آن فرمودند: من در خواب دیده‌ام که تخت معاویه آتش گرفته و او از تخت حکومت سرنگون شده است(به درک واصل شده است).

امام‌جمعه قزوین افزود: اباعبدالله‌الحسین (ع) برای رفتن به استانداری 30 نفر از افراد مسلح(از بنی هاشم) را با خودشان همراه کردند که اگر در آن‌جا تصمیم نابجایی گرفته شد، نیروهای امام محافظ ایشان باشند. امام حسین (ع) در استانداری با استاندار و مشاور او صحبت کردند و با جذبه و در مقام حاکمیت با آن‌ها سخن گفتند. امام(ع) در پاسخ استاندار که از ایشان بیعت می‌خواستند فرمودند: چرا در تاریکی شب و فضای خلوت از من بیعت می‌خواهید؟ در حالی‌که این بیعت باید در میان مردم صورت بگیرد.

نماینده ولی‌فقیه در استان ابراز کرد: اولین درس مدرسه عاشورایی این بود که اباعبدالله الحسین (ع) با امتناع از بیعت با یزید؛ جبهه حق و باطل را برای ما ترسیم کرد و نشان داد که حق و باطل همیشه در همه فضاها و زمان‌ها باهم در تقابل هستند.

وی تاکید کرد: امام حسین (ع) در داستان عاشورا (همان‌طور که در زیارت وارث ذکرشده است) به همه عالم می‌گوید که عقبه نهضت من از آدم تا خاتم (ص)، بعثت، وحی و غدیر است و ختم راه من نیز ظهور حضرت مهدی (عج) است.

این کارشناس قرآنی یادآور شد: امام (ع)در بحث و مناظره با استاندار و مشاور او فرمودند: آیا شما به من پیشنهاد بیعت می‌دهید در حالی‌که من از خاندان نبوت هستم (انا اهل بیت النبوة)، من از خاندانی هستم که رسالت و پیغمبری از آن خاندان است (و معدن الرسالة)، من از خاندانی هستم که وحی به آن‌جا نازل شده است (و مهبط الوحی) و جبرئیل (ع) و فرشتگان در خانه ما رفت و آمد داشتند (و مختلف الملائکة).

عابدینی اظهار کرد: اباعبدالله‌الحسین (ع) پس از این‌که خودشان را این‌گونه معرفی کردند فرمودند: در مقابل من یزیدی قرار دارد که فردی شراب خوار است (شارب الخمر)، خون‌ها را به ناحق می‌ریزد (قاتل النفس المحترمة)، آشکارا گناه و فسق و فجور می‌کند (معلن بالفسق والفجور) و سپس فرمودند: «مثل من با مثل یزید بیعت نمی‌کند» و این فرموده ایشان تکلیف همه مسلمانان و پیروان حق را تا قیامت روشن کرد.

عابدینی ادامه داد: درس دوم مکتب امام حسین(ع) این است که ایشان نشان دادند خط وحی و رسالت تا ظهور منجی و تا قیامت ادامه دارد و همه ما در تمام ادوار زندگی باید بدانیم در خط ایمان قرار داریم؛ یا خط کفر!

وی تصریح کرد: در داستان کربلا امام (ع) نفرمودند من با یزید بیعت نمی‌کنم؛ بلکه ایشان برای نسل‌های آینده نیز ارزش قائل شدند و راه حق‌طلبی را به همه مسلمانان نشان دادند و گفتند:" هرکسی که با من شباهتی دارد با هرکسی که از جنس یزید است، بیعت نمی‌کند"، یعنی انسان عاقل و عادل با آدم قدرت‌طلبِ ظالم بیعت نمی‌کند، این درس بسیار مهم نهضت سیدالشهداء (ع) است.
3001/پ30/ب

ارسال نظرات
پر بیننده ها