موسوی گفت: چفیه‌هایی که به چفیه عربی معروف هستند و تقاضا برای آن در ماه محرم 5 برابر می‌شود چفیه‌هایی هستند که از هند وارد می‌شود.
کد خبر: ۸۹۲۵۱۵۱
|
۰۴ مهر ۱۳۹۶ - ۱۱:۱۸

به گزارش خبرگزاری بسیج، به نقل از نود اقتصادی محمد موسوی، یک توزیع‌کننده لوازم مذهبی اظهار داشت: این روزها بیش از این که تولید لوازم مذهبی در دست تولیدکننده داخلی باشد کشورهایی از جمله چین در این حوزه ورود پیدا کرده‌اند و دلیل آن هم عدم حمایت از تولیدکننده داخلی است.

وی افزود: مهر و تسبیح از جمله کالاهایی است که از کشور چین وارد می‌شود، البته بخشی از تولید مهر همچنان در داخل کشور صورت می‌گیرد اما تقریبا می‌توان گفت که تمامی تسبیح‌های موجود در بازار چینی است.

موسوی تأکید کرد: به نظر می‌رسد که اگر وضعیت تولید داخلی به همین منوال پیش برود تا چند سال آینده هم مهر‌های چینی بخش عمده بازار این کالا را در دست بگیرند، این در حالی است که شرکت‌های بسیار خوبی از جمله مهر امین در این حوزه فعالیت دارند که مهر‌های با کیفیت بسیار بالا و با گارانتی تولید می‌کنند.

این توزیع‌کننده لوازم مذهبی بیان داشت: گیره‌های روسری با طرح‌های مذهبی که در چند سال گذشته بسیار زیاد مورد استفاده خانم‌های محجبه قرار می‌گیرد نیز اغلب تولید چین است.

موسوی با بیان این که در کالاهای مذهبی وارداتی ممکن است خطاهایی وجود داشته باشد، تأکید کرد: برخی زنجیر پلاک‌های "و ان یکاد" و "آیت الکرسی" از کشور چین وارد بازار می‌شود، و حتی گاهی پیش آمده که آیه مورد نظر حک شده بر روی زنجیر پلاک‌ها اشتباه بوده و غلط املایی داشته است. به طور مثال مدتی قبل ما تعدادی زنجیر پلاک وارداتی از یک عمده فروش تهیه کردیم که بعد متوجه شدیم آیه "و ان یکاد" که بر روی آن نوشته شده اشتباه است و برای همین مجبور شدیم همه را مرجوع کنیم.

وی با اشاره به کالاهای مورد استفاده در ایام سوگواری ماه محرم گفت: سال‌های قبل بخش عمده پرچم عزاداری از چین وارد می‌شد اما خوشبختانه الان چندین تولیدکننده متخصص کار را در دست گرفته‌اند بنابراین بسیاری از پرچم‌های عزاداری تولید داخلی است و دارای کیفیت و خلاقیت بسیار بالایی است.

وی اضافه کرد: چفیه‌هایی که به چفیه عربی معروف هستند و تقاضا برای آن در ماه محرم 5 برابر می‌شود چفیه‌هایی هستند که از هند وارد می‌شود، در صورتی که حمایتی وجود داشته باشد، تولید آن برای تولیدکننده داخلی سخت نیست.

این توزیع‌کننده لوازم مذهبی بیان داشت: چاپ بر روی بنرهایی که در ایام و مناسبت‌های مذهبی همچنین بازگشت حجاج و زائران مورد استفاده قرار می‌گیرد ایرانی است اما خود بنر از چین وارد کشور می‌شود.

ارسال نظرات