فرمانده سپاه ناحیه شهرستان سامان، مساجد را پايگاههاى معنويت و تزكيه و هدايت دانست و نیکبختی دنیا و آخرت را در گرو همگانی شدن امر به معروف عنوان کرد.
کد خبر: ۸۹۲۵۲۷۲
|
۰۴ مهر ۱۳۹۶ - ۱۲:۳۸

به گزارش خبرگزاری بسیج از استان چهارمحال و بختیاری؛ فرمانده سپاه ناحیه سامان ضمن گرامیداشت هفته دفاع مقدس و تسلیت به مناسبت ایام ماه محرم بر واجب بودن فریضه امر به معروف و نهی ازمنکر بر همه آحاد مردم جامعه تاکید کرد.

سرهنگ پاسدار مهرداد رحیمی در گفتگو با خبرنگار بسیج،  امر به معروف و نهی از منکر را وظیفه همگانی دانست و خاطر نشان کرد: عمل به فریضتین واجب الهی، تضمين‏كننده‏ى حيات طيبه در نظام اسلامى خواهد بود.

فرمانده سپاه سامان، افزود: در مراتب سه گانه امر به معروف و نهی ازمنکر، مرحله قلبی و لسانی وظیفه عموم مردم است و در مرحله یدی و توسل به زور باید حکومت جامعه اسلامی وارد عمل شود.

وی، با انتقاد از اینکه نسبت به انجام فریضتین امر به معروف و نهی از منکر در سطح جامعه غفلت صورت می پذیرد، اضافه کرد: گفتن گناه به گناهكار با زبان خوش و با لحن مناسب و در جاهايى هم با زبان تند، در مواردى كه مفسده‏يى به وجود نيايد، گناه را در جامعه كم خواهد كرد و به ضعف و انزوا خواهد انداخت.

این مقام مسئول، ادامه داد: همه‏ى آحاد مردم، در محيط كسب و خانه و جمع دوستان و در محيط درس و دانشگاه و كلاً در هر جايى كه هستند، اگر خلافى را ديدند، باید به خلافكار بگويند: اين، از نظر اسلام خلاف است؛ چرا انجام مى‏دهى؟ گفتن همين يك كلمه مؤثر است. اگر زبانهاى گوناگون و نفسهاى مختلف گناه را تذكر بدهند، گناهكار به طور غالب از گناه و تخلف دست خواهد كشيد؛ چه اين تخلف، تخلف شرعى و چه تخلف از قوانين باشد.

وی افزود: ما هنوز تا يك جامعه‏ى كاملاً اسلامى كه نيكبختى دنيا و آخرت مردم را به‏طور كامل تأمين كند و تباهى و كجروى و ظلم و انحطاط را ريشه‏كن سازد، فاصله‏ى زيادى داريم. اين فاصله، بايد با همت مردم و تلاش مسؤولان طى شود و پيمودن آن، با همگانى شدن امربه‏معروف و نهى‏ازمنكر آسان گردد.

رحیمی، ادامه داد:  مساجد به عنوان پايگاههاى معنويت و تزكيه و هدايت،باید روزبه‏روز گرمتر و پررونق‏تر شود و نشان ايمان و عمل و اخلاق اسلامى، در گوشه و كنار جامعه، از جمله در مراكز دولتى و ادارات و دانشگاهها، همه را به پيروى از تعاليم نورانى قرآن تشويق نمايد.

فرمانده سپاه سامان، افزود: باید كتاب خدا در ميان مردم حضور واقعى بيابد و آموختن و تدبر و تعمق در آن، براى همه بخصوص جوانان و نوجوانان، امرى رايج و داير گردد. در اين مورد، مسؤوليت علما و آگاهان و نويسندگان و گويندگان و رسانه‏هاى عمومى، بسى مهم و خطير است.

ارسال نظرات