کتاب خاطرات همسران شهدا در همایش همراهان حماسه جاوید در اردبیل رونمایی شد.
کد خبر: ۸۹۲۵۳۵۴
|
۰۴ مهر ۱۳۹۶ - ۱۳:۲۰

به گزارش خبر گزاری بسیج از اردبیل، علی واحد مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان اردبیل بعد از ظهر امروز در همایش همراهان حماسه جاوید در اردبیل اظهار داشت: مادران و همسران شهدای والامقام نیز در هشت سال دفاع مقدس نقش و جایگاهی کمتر از شهدا ندارند که این موضوع به عنوان یک اصل اساسی و لازم باید مبنای کار قرار داده شود.

وی افزود: اقتدار و عظمت کنونی کشورمان به خاطر رشادت‌ها و فداکاری‌های شهدای والامقامی رقم خورده که همواره زنانی به طور مداوم آن‌ها را حمایت کرده و رغبت آنان را برای استقبال از نائل آمدن به درجه رفیع شهادت سست نکرده‌اند که به همین منظور تجلیل از خانواده شهدای والامقام نیز به همان انداره که برگزاری یادواره‌های شهدا مهم است برای ما حائز اهمیت بسیار است.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان اردبیل بیان کرد: ویژگی‌های بارز دفاع مقدس نقش و مشارکت اقشار مختلف مردمی به ویژه بانوان است که این نقش تائیدکننده باید مورد توجه واقع شود و به همگان معرفی شود تا بتوانیم در این زمینه به تمامی اهداف خود دست یابیم.

واحد بیان کرد: تدوین و انتشار کتاب‌هایی نیز با همین محور به منظور معرفی عقاید، باورها و خاطرات همسران شهدا و ایثارگران به همین اندازه حائز اهمیت است و امیدواریم نویسندگان و مولفان در این زمینه همکاری و مشارکت همه‌جانبه‌ای با ما داشته باشند تا بتوانیم به تمامی اهداف خود در این زمینه دست یابیم.

وی تصریح کرد: جلب رضایت خانواده‌های شهدای والامقام و تجلیل از آن‌ها باید به طور همه‌جانبه مرود توجه واقع شود و به زمان و مکان خاصی محدود نشود تا بتوانیم در این زمینه به تمامی اهداف خود در راستای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت دست یابیم و این اصل مهم را به همگان و به ویژه نسل جوان معرفی کنیم.

 

منبع :تسنیم

ارسال نظرات