امام جمعه رامسر گفت: رفتارهای ناصحیح که در عزاداری ها هیچ پایه و اساس عقلی و فقهی ندارد و خودساخته است، می بایست تصحیح شود زیرا مبنای دینی ندارد.
کد خبر: ۸۹۲۵۴۴۱
|
۰۴ مهر ۱۳۹۶ - ۱۴:۲۱

به گزارش خبرگزاری بسیج مازندران، حجت الاسلام سید جعفر رضایی گفت: ایام ماه محرم فرارسیده است و چه خوب است که همه عزاداران حسینی با شور و شعور در این ایام به عزاداری بپردازند و در دستگاه امام حسین (ع) دنبال تحول و خودسازی باشند.

وی افزود: محتوای بخشی به مجالس سید الشهدا بایستی در دستور کار هیئات امنای مساجد و هیئات عزاداری قرار بگیرد و می بایست از کارهای کلیشه ای در عزاداری امام حسین (ع) پرهیز کرد.

امام جمعه رامسر بیان کرد: رفتارهای ناصحیح که در عزاداری ها هیچ پایه و اساس عقلی و فقهی ندارد و خودساخته است، می بایست تصحیح شود زیرا مبنای دینی ندارد.

وی تصریح کرد: موضوع طبل زدن در دسته های عزاداری در چندین سال اخیر بسیار افزایش یافته است به طوری که در برخی دسته های عزاداری تعداد طبل زن ها از افراد عزادار و سینه زن بیشتر است و این در حالی است که کسی به فلسفه استفاده طبل در حادثه عاشورا فکر و مطالعه ای نکرده است که طبل را در لشگر یزید برای شلوغ کردن و ایجاد سر و صدا به منظور نشنیدن پندها و صدای مظلومیت امام حسین (ع) استفاده می کردند.

وی در همین رابطه افزود: اگر استفاده طبل به بهانه ریتم دهی به عزاداری و سینه زنی باشد این بهانه هم استدلال عقلی ندارد زیرا با یک طبل هم می شود این کار را انجام داد.

حجت الاسلام رضایی در ادامه با بیان اینکه مطالعه در باب چنین رفتارهایی برای عزاداری امام حسین (ع) کم است خاطر نشان کرد: علم گردانی و برافراشتن پرچم در دستگاه امام حسین (ع) مقام و مرتبط بالایی دارد و شاهد آن هستیم که این سنت مذهبی در حال فراموش شدن و کم رنگ شدن است و از طرفی طبل زنی و ایجاد سر و صدای زیاد در دسته های عزاداری به وفور در حال رونق است که می بایست هیئات امنای مساجد و هیئات عزاداری با نصیحت و صحبت جوانان را از این موضوعات باخبر کنند که اساساض پایه و بنیان طبل زنی در عزای سید الشهدا از کجا نشأت می گیرد.
وی با اشاره به آغاز هفته دفاع مقدس نیز ضمن گرامی داشت یاد و خاطره شهدا و رزمندگان فداکار اظهار کرد: شهادت طلبی و ایثار درسی است که ما در مکتب امام حسین (ع) فرا می گیریم و امروز در انقلاب اسلامی می بینیم که جوانان و نسل های سوم انقلاب اسلامی پای در جای پای سرداران و رزمندگانی قرار می دهند که در ۸ سال دفاع مقدس فداکارانه از دین و ناموس خود دفاع کردند.

وی با اشاره به فرارسیدن سال تحصیلی جدید و شروع فعالیت مدارس و همچنین ارتباط این مقوله با تربیت دینی و مکتب امام حسین (ع) تصریح کرد: امروز می بنیم که برخی مسئولین امر به دنبال اجرای سند ۲۰۳۰ در مدارس کشور ما به بهانه اینکه ما از جهانیان عقب نمانیم، هستند و این در حالی است که انقلاب اسلامی ما خود به دنبال ترویج آموزه های تربیتی و آموزشی بوده است.

امام جمعه رامسر در همین زمینه افزود: در جمهوری اسلامی ایران برخی درسی که مظهر ایثار و از خودگذشتگی است یعنی داستان زندگی و شهادت شهید فهمیده را حذف می کنند به این بهانه که این درس ترویج خشونت می کند؛ باید بدانیم که این رفتارها نشانه خودباختگی و عقب ماندگی است زیرا این ایثار و فداکاری است که بنیان های اجتماعی را متحول می سازد.

وی در پایان آغاز ایام ماه محرم را همراه با هفته امر به معروف و نهی از منکر اعلام کرد و گفت: حرکت امام حسین (ع) از اساس بر پایه امر به معروف و نهی از منکر آغاز شد و من از همه شهروندان و جامعه متدین رامسر تقاضا داریم با زبانی لین و نرم بر احیا و تقویت این فریضه همت داشته باشند زیرا همیشه تذکر و نصیحت با زبانی مهربانانه منشا خیرات و برکات زیادی بوده است.

ارسال نظرات
پر بیننده ها