خبرهای داغ:
ظهر امروز:

شیرزنان سلحشور ایرانی خاطره مجاهدتهای زنان مجاهد صدر اسلام را زنده کردند

محسن نهفته در نشستی بصیرتی که به مناسبت هفته دفاع مقدس در اداره ارشاد گمیشان برای هنرمندان خواهر برگزار شد گفت: شیرزنان سلحشور ایرانی خاطره مجاهدات و فداکاریهای زنان مجاهد صدر اسلام را زنده کردند.
کد خبر: ۸۹۲۵۴۵۵
|
۰۴ مهر ۱۳۹۶ - ۱۴:۲۱

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج گلستان،  محسن نهفته در نشستی بصیرتی که به مناسبت هفته دفاع مقدس در اداره ارشاد گمیشان برای هنرمندان خواهر برگزار شد ضمن تبریک این ایام اظهار کرد:در اسلام به نقش و کارکرد زنان در صحنه‌های فعالیت اجتماعی، سیاسی اهمیت و اعتبار کافی داده شده اما در طول تاریخ به دلایل متعددی این حقوق یا مخدوش یا تعمداً نقض گردیده است طوری که برخی می‌پندارند زنان فاقد این حقوقند.

وی ادامه داد: حضور فعالانه زنان در عرصه‌های انقلاب اسلامی و تجدید سازمان اجتماعی و نیز حضور پیشقدمانه آنها در رخدادهای جنگ و جبهه و مسائل سیاسی ، اجتماعی جامعه اسلامی به منزله نیمی از پیکره این جامعه همواره تأیید رهبر و بنیانگذار انقلاب اسلامی بوده است.

این مقام مسئول در ادامه تصریح کرد که ریشه دعوت و حرکت زنان به انجام دادن این قبیل فعالیتها به نقش الگویی زنان صدر اسلام و بانوان عصر پیامبر اسلام حضرت محمدصلی‌الله‌علیه‌وآله‌وسلم بخصوص حضرت زهرا سلام‌الله‌علیه و حضرت زینب سلام‌الله‌علیه بر می‌گردد که بر اساس ایدئولوژی اسلامی و برنامه‌های اجتماعی اسلام قرار داشته است.

وی با اشاره به حضور زنان در میدان نبرد و خط مقدم گفت: زنان مسلمان ایرانی با الهام از تعالیم اسلامی با شجاعت و شهامت وصف ناشدنی، در صحنه های مختلفی حتی در میدانهای رزم حضور یافتند. خواهران بسیج و سپاه خرمشهر از جمله زنانی بودند که در منطقه عملیاتی باقی ماندند و به کارهایی از جمله حفاظت از انبار مهمات و رساندن آن به رزمندگان اسلام، کندن سنگر، تهیه و طبخ غذا برای رزمندگان مشغول شدند.

نهفته بیان داشت: زنان غیور و شجاع ایرانی گاه با دست خالی و با چوبدستی مزدوران بعثی را به اسارت گرفتند. یک شیرزن سوسنگردی با چوبدستی خود چند سرباز عراقی را به اسارت گفت و قهرمان دیگری تعدادی از آنان را در یک اتاق محبوس کرد و به سربازن اسلام تحویل داد. آنان در شهرهای مرزی دلیرانه مقاومت کردند گویی ترس را از یاد برده بودند و فقط به حق میندیشیدند و بس.آنان آیینه تمام نمای ایثار و فداکاری و اسطوره های شهادت و شهامت بودند، فرار از دشمن برای ایشان مفهومی نداشت و بر این عقیده بودند که تا آخرین نفس نباید پشت به دشمن کرد. شیرزنان سلحشور ایرانی خاطره مجاهدات و فداکاریهای زنان مجاهد صدر اسلام را زنده کردند آنان تا سرحد جانبازی و شهادت پیش میرفتند و آرزوی شهادت داشتند

این مقام مسئول در ادامه افزود :زنان های غیور ما به علت های مختلف در میدان جنگ حضور داشتند و کارهای مهمی را به عهده می گرفتند از جمله پرستاری و امداد رسانی به مجروهین ،  عکاسی و خبرنگاری در جنگ و شرکت مستقیم در عملیات ها که در برخی موارد به شهید شدن جانبازی و یا اسارت می انجامید.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار