در حوزه عصمتیه ناحیه مرکزی یزد مطرح شد:

با اقتصاد مقاومتی میتوانیم هر کاری را انجام دهیم/ اقتصاد مقاومتی یعنی ما می توانیم

محمدی: عده ای چشمشان به سمت کد خداست و فکر می کنند نمی توانیم در حالی که اگر نگاهمان،به داخل باشد ،با اقتصاد مقاومتی میتوانیم هر کاری را انجام دهیم.
کد خبر: ۸۹۲۵۵۴۸
|
۰۴ مهر ۱۳۹۶ - ۱۶:۲۹
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از یزد، حوزه عصمتیه ناحیه مرکزی یزد در چهارمین روز از هفته دفاع را در کانون شهید حاجیوند با برنامه سخنرانی سپری کرد.
در این نشست محمدی،سخنران جلسه ضمن گرامیداشت هفته دفاع مقدس و تقارن آن با دهه محرم گفت:ابتدا این سوالات را میپرسیم که:چرا جنگ شروع شد؟ چرا جنگ برما تحمیل شد؟ما در جنگ چه کردیم و در حال حاضر چه باید بکنیم؟
وی ادامه داد که:قبل از انقلاب شاهی در ایران حکومت می کرد که بسیار ضعیف النفس بود،هرچه غربیان می گفتند باید می گفت "چشم". من جمله آن زمانی لازم بود هواپیما به فرودگاه دزفول برود،شاه اصلا خبر نداشت. وقتی پرسید چه کسی گفته،گفتند سرباز آمریکائی،شاه تعجب کرد که منِ اول فردِ مملکت خبر ندارم،سرباز آمریکائی گفته و آن کار انجام شده است.
محمدی افزود:آمریکائی ها به قدری ما را کوچک کرده بودند که گفته بودند:یک فرد آمریکائی اگر در ایران هرکاری بکند که نیاز به محاکمه باشد باید در آمریکا محاکمه شود و یک فرد ایرانی هم اگر نیاز به محاکمه داشته باشد باید در آمریکا محاکمه شود که به این قانون کاپیتولاسیون می گفتند همچنین آمریکائی ها در فیش حقوق خود "حق توهش "داشتند یعنی آنها ما ایرانیان را وحشی می دانستند و ...تا اینکه امام خمینی(ره) قیام کردند و انقلاب پیروز شد.
محمدی خاطر نشان کرد: وقتی انقلاب پیروز شد 80 هزار مستشار آمریکائی در ایران بودند که همگی رفتند شاه هم رفت کلی امکانات و جاپاهائی که آمریکائیها در ایران داشتند از بین رفت،برای همین هم غائله هائی را در ایران به راه انداختند تا بتوانند ایران را شکست دهند از جمله آن،صحرای طبس بود که محمد منتظر قائم درآنجا به شهادت رسید و او اولین شهیدی بود که توسط آمریکائیها به شهادت رسید.ولی آمریکائیها موفق نشدند،به همین دلیل،جنگ را با ایران بوجود آوردند.
محمدی گفت:سپاه تازه تشکیل شده بود،بسیج هم به همین ترتیب،ارتش هم بسیار به هم ریخته بود. آنها به خیال خودشان با جنگ به زودی برایران پیروز خواهند شد ولی آنها از رهبری پیامبرگونه امام خمینی(ره) و پشتیبانی بسیار خوب مردم غافل بودند.
وی در ادامه افزود:مردم با دستان خالی ،خیلی خوب از کشور دفاع کردند . در خرمشهر 100 پاسدار با دستان خالی 34 روز مقاومت کردند .در خرمشهر خانمی به نام "شهناز حاجی شاه"پشت نیروهای رزمنده ایستاده بود و دفاع می کرد از کفن و دفن شهدا گرفته تا نگهبانی و پانسمان کردن زخمی ها ،همه کاری را این خانم انجام میداد و در طول این 34 روز حجاب کامل خود را رعایت کرده و حتی چادرش را زمین نگذاشت.
محمدی گفت:در زمانی که هنوز خرمشهر به دست دشمن نیفتاده بود،شهید جهان آرا و علم الهدی به مجلس نامه نوشتند که:ما پاسدار داریم اما اسلحه و امکانات نداریم که از شهر دفاع کنیم ،موقعی که بنی صدر توپخانه و امکانات برای آنها فرستاد 36 روز بود که خرمشهر سقوط کرده بود،بالاخره با همه کار شکنی ها 8 سال جنگ گذشت در حالی که در ابتدای جنگ هیچ چیز نداشتیم سیم خاردار نداشتیم،ابزاری که بتوان با آن سنگر درست کرد نداشتیم،فشنگ نداشتیم ، در عملیات فتح المبین فشنگ به اندازه کافی نداشتیم ولی در اواخر جنگ و در سالهای 67-68 ،توانسته بودیم امکانات جنگی زیادی داشته باشیم و این نتیجه خود باوریمان بود که توانسته بودیم روی پای خو بایستیم.
وی اضافه کرد:امروز هم همینطور است ،عده ای چشمشان به سمت کد خداست و فکر می کنند نمیتوانیم در حالی که اگر نگاهمان ،به داخل باشد ،با اقتصاد مقاومتی میتوانیم هر کاری را انجام دهیم،زنان خانه دار با نگهداری یکی، دو مرغ،در منزل میتوانند از نظر تخم مرغ کفا شوند،با خرید شیر و تهیه ماست،سرشیر و پنیر می توانند به اقتصاد خانواده کمک کرده باشند با کلاسهای متفاوتی که سازندگی گذاشته می توانند شرکت کنند و حرفه ای را بیاموزند که درآمدی برای خانواده باشد من جمله زیلو بافی و ... این موارد یعنی باور داشتن خود،یعنی اقتصاد مقاومتی،یعنی ما می توانیم.

ارسال نظرات
آخرین اخبار