نماینده مردم قزوین در مجلس خبرگان رهبری تاکید کرد
نماینده مردم قزوین در مجلس خبرگان رهبری ولایت‌پذیری را یکی از درس‌های بزرگ عاشورا دانست.
کد خبر: ۸۹۲۵۵۶۸
|
۰۴ مهر ۱۳۹۶ - ۲۰:۴۰

به‌گزارش خبرگزاری بسیج استان مرکزی؛ آیت‌الله مجید تلخابی نماینده مردم قزوین در مجلس خبرگان رهبری در مراسم سوگواری ایام محرم که با حضور پاسدارن و پایوران ناحیه مقاومت بسیج اراک در حسینیه این ناحیه برگزار شد با تاکید بر اینکه اعتقادات و باورهای دینی ما ریشه در فلسفه عاشورا دارد، گفت: سزاوار است که در این ایام قیام عاشورا را بازخوانی کنیم تا بسنجیم که شرایط گذشته چه بوده و از چه عقبه‌هایی عبور کرده‌ایم.

وی افزود: حضرت امام حسین(ع) الگوی شیعیان، همه مسلمانان و همه آزادگان جهان است‌؛ چراکه بزرگترین فلسفه شهادت امام حسین(ع) در این پیام که مرگ بهتر از زندگی ننگین است، خلاصه می‌شود و لذا نباید زیر ظلم رفت.

نماینده مردم قزوین در مجلس خبرگان رهبری تصریح کرد: ملت ایران در ماه محرم فلسفه عزاداری را بر پایه تقدیم شهدای الهی، احیای امر اهل بیت(ع)، تعمیق محبت به اهل بیت(ع) و تبیین ابعاد مظلومیت سیدالشهدا و یارانش و اهداف نهضت حسینی و نحوه الگو گرفتن از عاشورا می پردازند.

آیت‌الله تلخابی تاکید کرد: واقعه عاشورا تاثیری بسیار عمیق در عرصه‌های اجتماعی و تاریخی برجا گذاشته که جوانان این جامعه می‌توانند از این رویداد درس اخلاص، مردانگی و دینداری بگیرند و بکوشند تا آزادگی امام حسین(ع) را زنده نگه دارند و از این مسیر خارج نشوند.

وی افزود: واقعه عاشورا سراسر زیبایی و عبرت است و پیروان امام حسین(ع) باید اهل تعقل، اهل صبر، وفادار و بابصیرت باشند و تفکر امام حسین(ع) باید در این مجالس جاری و ساری شود.

نماینده مردم قزوین در مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه حضرت ابوالفضل(ع) شخصیتی بودند که تمام سعادت خود را در تبعیت از ولایت می‌دانست، تصریح کرد: برجسته‌ترین ویژگی‌های حضرت عباس(ع) ولایتمداری آن حضرت است که تا آخرین نفس از دین خدا حمایت کرد.

آیت‌الله تلخابی خاطرنشان کرد: ماه محرم و صفر ایام بسیار مغتنمی است تا در راستای اشاعه فرهنگ اصیل دینی تلاش شود و به همان میزان که شور حسینی در میان عزاداران افزایش یافته است باید به درک عمیق فلسفه محرم و صفر نیز پی ببریم.

انتهای پیام/

ارسال نظرات