عملیات چرا و کنترل پروانه چرا به سطح 2 هزار هکتار طی 6 ماهه نخست سال 96، در ایجرود اجرایی شده است.
کد خبر: ۸۹۲۵۶۱۶
|
۰۴ مهر ۱۳۹۶ - ۱۹:۲۴

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج زنجان، رئیس منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان ایجرود با بیان این که در 6 ماهه نخست سال 96، عملیات چرا و کنترل پروانه چرا به سطح 2 هزار هکتار در ایجرود اجرایی شده است، گفت: میزان مساحت مربوط به قرق مراتع، کودپاشی، تبدیل دیمزارهای کم بازده و نظارت بر تولیدات فرعی را به ترتیب 200، 25، 25 و 200 هکتار اعلام کرد.

علی داداشی  ضمن ارائه گزارشی از عملکرد این اداره در 6 ماهه نخست سال 96افزود: در این مدت 16 فقره پرونده تخلف به مساحت 114 هکتار در ایجرود تشکیل شده است.

وی مساحت عملیات خلع ید به میزان 5 فقره را 11 هکتار عنوان  و اظهار داشت: در نیمسال نخست سال جاری نیز 2 مورد گزارش آتش سوزی در عرصه های طبیعی ایجرود وصول شده است.

رئیس منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان ایجرود با اشاره به اینکه در این مدت 8.5 هکتار از منابع طبیعی و ملی شهرستان دچار حریق شد، تصریح کرد: همچنین با همکاری یگان حفاظت و همراهی مردم 15 دستگاه تراکتور و سایر ادوات تخریب اراضی ملی و طبیعی ایجرود توقیف شد.

علی داداشی  با اشاره به توزیع 15 هزار اصله نهال در سال 96-95 توسط این اداره افزود: در راستای گرامیداشت هفته دولت به منظور تبدیل حفظ و حراست از منابع خدادادی از سوی مردم و تبدیل آن به یک فرهنگ عمومی، 10 فقره بنر چاپ و در سطح شهر نصب شد.

وی با بیان این که در 6 ماهه نخست سال 96، عملیات چرا و کنترل پروانه چرا به سطح 2 هزار هکتار در ایجرود اجرایی شده است میزان مساحت مربوط به قرق مراتع، کودپاشی، تبدیل دیمزارهای کم بازده و نظارت بر تولیدات فرعی را به ترتیب 200، 25، 25 و 200 هکتار اعلام کرد.

داداشی با اشاره به آموزش 58 نفر از مرتعداران توسط کارشناسان منابع طبیعی در شهرستان ایجرود در نیمسال نخست سال 96 میزان پاسخگویی به استعلامات را 67 فقره عنوان نمود.

علی داداشی  ضمن اشاره به عملیات مربوط به بازدید از معادن و کنترل مازاد بر مجوز به میزان 10 مورد تصریح کرد: در این مدت درآمد حاصل از اخذ جرائم و معادن ایجرود 850 میلیون ریال به ثبت رسیده است که طبق روال این میزان در راستای اجرای پروژه های حفظ و حراست از منابع طبیعی و ملی ایجرود صرف خواهد شد.

وی با عنوان اینکه تمدید پروانه چرا در 6 ماهه نخست سال 96، سه مورد و در مجموع مربوط به 3 هزار و 54 واحد دامی بوده است، خاطرنشان کرد: مبلغ وصولی حاصل از این مهم، 7 میلیون و 395 هزار ریال بوده است.

رئیس منابع طبیعی و آبخیزداری ایجرود در پایان گفت: در ایجرود با عنایت به ثبت اعتراض 111 نفر از اهالی روستای "ینگی کند جامع السرا" در کمیسیون ماده واحده که با اجرای عملیات رفع تداخلات اراضی ملی و مستثنیات به میزان 9 هزار هکتار در نیمسال نخست سال 96 رسیدگی شده است.

ارسال نظرات