کمک ژاپن برای ساخت مدارس عشایری استان

با هدف ارتقاء و بهبود کیفیت آموزشی مدارس مناطق عشایری و کمک کشور ژاپن ۹ باب کانکس جدید جایگزین مدارس چادری می‌شود.
کد خبر: ۸۹۲۵۶۶۱
|
۰۴ مهر ۱۳۹۶ - ۲۱:۴۸
رئیس آموزش وپرورش عشایر سیار استان از کاهش مدارس چادری مناطق کمک ژاپن برای احداث مدارس عشایری استانعشایری در اول مهر امسال خبر داد و گفت: این تعداد کانکس با اعتباری بیش از ۲ میلیارد ریال با هزینه کشور ژاپن و در قالب طرح GGP در مناطق کمتر برخوردار و محروم ساخته شد.
رضایی نیک افزود: طرح GGP برنامه‌ای است که با همکاری دولت ژاپن در بخش‌های محروم کشور برای کمک به انسداد مبادی بی سوادی اجرا می‌شود.
رئیس آموزش وپرورش عشایر سیار کهگیلویه و بویراحمد گفت: هم اینک از مجموع ۱۵۶ مدرسه عشایری استان دانش آموزان در ۱۲۵ مدرسه معادل ۸۰ درصد به علت تراکم پایین جمعیت در کانکس و چادر و مابقی در ساختمان آموزشی تحصیل می‌کنند.
رضایی نیک با بیان اینکه از ۱۲۵ مدرسه غیر ساختمانی مناطق عشایری نیز ۸۰ مدرسه چادری است گفت:تاکنون ۴۵ مدرسه کانکسی از سوی خیرین برای مناطق عشایری استان خریداری شده است.
وی افزود: از این تعداد مدرسه کانکسی ۳۶ باب به ارزش ۱۰ میلیارد و ۸۰ میلیون ریال از سوی خیرین در سال گذشته ساخته شد.
رئیس آموزش وپرورش عشایر سیار استان بیان کرد: هم اکنون بیش از ۴۸۰ معلم کار تدریس بیش از سه هزارو ۶۰۰ دانش آموز عشایری را برعهده دارند.
رضایی نیک گفت: این تعداد دانش آموز در ۳۶۰ کلاس درس در ۱۵۰ منطقه عشایری به علم آموزی مشغول شدند.
وی افزود: این دانش آموزان به‌صورت ثابت، نیمه ثابت و سیار زیر پوشش آموزش‌های تحصیلی در مقطع ابتدایی این اداره کل قرار می‌گیرند.
مناطق عشایری گچساران، زیلایی، پشت کوه جلیل و عشایر استان‌های بوشهر، فارس، چهارمحال و بختیاری و اصفهان زیر پوشش مدارس عشایری استان کهگیلویه و بویراحمد قرار دارند.
چهار درصد جمعیت دانش آموزان کهگیلویه و بویراحمد یعنی سه هزار و ۶۰۰ دانش‌آموز را، دانش آموزان عشایری شامل می‌شوند.
ارسال نظرات