کهگیلویه وبویراحمد، رتبه برتر مبارزه با مواد مخدر در کشور را از آن خود کرد.
کد خبر: ۸۹۲۵۶۸۵
|
۰۴ مهر ۱۳۹۶ - ۲۲:۳۹
دبیر شورای مبارزه با مواد مخدر استان در دیدار اعضای شورای مبارزه کسب رتبه برتر مبارزه با مواد مخدر در کشوربا مواد مخدر با نماینده، ولی فقیه دراستان گفت: ۵۷ تشکل مردم نهاد در زمینه پیشگیری از مصرف مواد مخدر، ۲۱ تشکل در زمینه درمان معتادان و تشکل بانوان خیر هم با ۴۰۰ عضو برای کمک به درمان معتادان، نگهداری فرزندان آن‌ها و اشتغالزایی برای بهبودیافتگان فعالیت می‌کنند.
رضایی افزود: پارسال این تشکل برای ۵۰ نفر از بهبودیافتگان شغل ایجاد کرد.
وی گفت: آموزش رایگان رشته‌های فنی و حرفه‌ای به بهبودیافتگان، برگزاری کلاس‌های آموزشی پیشگیری از مصرف مواد مخدر در مهد‌های کودک، مدارس، دانشگاهها، واحد‌های تولیدی، رانندگان حمل و نقل عمومی و کسب رتبه نخست نوجوان سالم در کشور از مهمترین فعالیت‌های این شورا است.
دبیر شورای مبارزه با مواد مخدر استان افزود: ۷۵ مرکز درمانی برای ترک اعتیاد، سرپناه شبانه ویژه معتادان و کمپ ویژه ترک اعتیاد بانوان در گچساران از دیگر خدمات شورای مبارزه با مواد مخدر است.
رضایی فوتی‌های ناشی از اعتیار در سال ۹۴ را ۱۶ نفر اعلام کرد و گفت: در سال ۹۵ این رقم به ۲۷ نفر افزایش یافت این در حالی است که در سه ماهه نخست امسال ۹ نفر نیز بر اثر اعتیاد فوت کردند.
نماینده، ولی فقیه در استان در این جلسه با اشاره به همجواری کهگیلویه وبویراحمد با مناطق پر خطر به لحاظ مصرف و فروش مواد مخدر گفت: نخستین گام برای جلوگیری و بازگشت بهبودیافتگان، انجام کار‌های فرهنگی و ارتقاء آگاهی و شناخت افراد به هویت ارزشمند خود است تا اولا به سمت مصرف مواد مخدر گرایش پیدا نکنند و اگر هم در این مسیر قرار گرفتند زمینه بازگشت وجود داشته باشد.
آیت الله سید شرف الدین ملک حسینی با اشاره به اهمیت بررسی علمی و شناسایی بیشترین آمار مصرف مواد مخدر در بین مناطق و مشاغل مختلف برای ارائه راهکار‌های موثرتر مبارزه با مصرف مواد مخدر افزود: ۲۱ دستگاه عضو در شورای مبارزه با مواد مخدر در استان باید هماهنگ باشند تا عملکرد مطلوب و موثر تری در این زمینه بروز دهند.
ارسال نظرات