بیش از ۸۶ هزار تن انواع محصولات کشاورزی در گچساران تولید شد.
کد خبر: ۸۹۲۵۶۹۲
|
۰۴ مهر ۱۳۹۶ - ۲۲:۵۱
مدیر جهاد کشاورزی گچساران گفت: ۸۶ هزار و ۸۰۰ تن انواع محصولات کشاورزیتولید ۸۶ هزار تن انواع محصولات کشاورزی در گچساران در سال زراعی ۹۶-۹۵ در شهرستان تولید و روانه بازار مصرف شد.
علی مرادی با بیان اینکه ذرت، جو، گندم، کلزا، مرکبات و صیفی جات از جمله محصولات تولید شده در این شهرستان است افزود: اقتصاد هفت هزار نفر از مردم شهرستان گچساران وابسته به بخش کشاورزی است.
مرادی اضافه کرد: همچنین پنج هزار و ۱۷۴ تن انواع محصولات دامی در شهرستان گچساران تولید و روانه بازار‌های مصرف شد.
وی ادامه داد: ۲۰ هکتار از زمین‌های کشاورزی شهرستان در سال زراعی ۹۶-۹۵ زیر کشت گیاهان دارویی (به لیمو، نعناع فلفلی، استویا و آویشن باغی) رفت.
مدیر جهاد کشاورزی گچساران افزود: ۱۵۱ میلیارد و ۳۴۸ میلیون ریال تسهیلات اشتغالزایی در بخش‌های مختلف به ۲۶۱ متقاضی در بخش کشاورزی شهرستان پرداخت شد.
وی گفت: ۲۳ میلیارد و ۷۴۸ میلیون ریال از این تسهیلات به طرح‌های تأمین آب،۶۰ میلیارد ریال تسهیلات به مکانیزاسیون کشاورزی (تغییر روش‌های آبیاری صنعتی به سنتی) و ۶۷ میلیارد و ۶۰۰ میلیون ریال به طرح‌های دامی پرداخت شد.
مرادی ساخت و تکمیل کانال‌های آبیاری کشاورزی در ۱۶ روستای گچساران به طول چهار هزار و ۶۳۵ متر و با اعتباری بیش از پنج میلیارد و ۵۲۰ میلیون ریال، ساخت جاده و پل بین مزارع و باغ‌ها در ۱۱ روستا با اعتبار سه میلیارد و ۷۳۶ میلیون ریال را از دیگر اقدامات این اداره در سال زراعی ۹۶-۹۵ اعلام کرد.
مرادی گفت: توسعه ۳۹۰ هکتار باغ مرکبات، توزیع ۸۶ هزار و ۶۶۵ اصله نهال مرکبات و انگور بین باغداران با اعتبار ۲ میلیارد و ۱۰۰ میلیون ریال و توزیع ۲ هزار و ۳۳۰ تن بذر و دانه‌های روغنی از دیگر اقدامات این اداره در سال زراعی ۹۶-۹۵ بوده است.
بیش از ۳۵ هزار هکتار زمین قابل کشت در مناطق مختلف گچساران وجود دارد.
شهرستان ۱۲۰ هزار نفری گچساران در جنوب غربی کهگیلویه و بویراحمد و در همسایگی استان خوزستان قرار دارد که حدود یک سوم نفت و گاز کشور را نیز تولید می‌کند.
ارسال نظرات