فرمانده ناحیه مقاومت بسیج اراک گفت: از ابتدای امسال تاکنون تعداد 1500 جهادگر در اردوهای یک‌روزه، سه روزه و 10 روزه جهادی در عرصه محرومیت‌زدایی و سازندگی به مردم مناطق محروم خدمت‌رسانی کردند.
کد خبر: ۸۹۲۵۷۴۷
|
۰۵ مهر ۱۳۹۶ - ۱۳:۳۷

پاسدار محمدرضا رضایی فرمانده ناحیه مقاومت بسیج اراک در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج استان مرکزی با اشاره به گزارش عملکرد فعالیت‌های بسیج سازندگی این شهرستان اراک در 6 ماهه نخست سال جاری گفت: عمده فعالیت‌های بسیج سازندگی در قالب برگزاری اردوهای هجرت و جهادی، فعالیت‌های اقتصاد مقاومتی، فعالیت‌های عمرانی و محرومیت‌زدایی و اجرای طرح کرامت 1و2 در قالب تولید و اشتغال خلاصه می‌شود.

وی افزود: فعالیت‌های بسیج سازندگی با محوریت اردوهای هجرت و جهادی شامل اعزام اردوهای یک روزه، 7 روزه و 10 روزه می‌شود.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج اراک تصریح کرد: اردوهای یک‌روزه جهادی با هدف محرومیت‌زدایی و کمک به سازندگی در مناطق و روستاهای محروم با محوریت اعضا حلقات صالحین، و اجرای فعالیت‌های خدماتی –عمرانی، کشاورزی، فرهنگی و مشاوره‌ای برگزار می‌شود که در این بخش در این مدت 1300 نفر در 75 گروه 17 نفره فعالیت داشتنه‌اند.

پاسدار رضایی به اردوهای 7 روزه جهادی بسیج مساجد و محلات هم اشاره کرد و گفت: در این بخش نیز 25 گروه جهادی 15 تا20 نفره، با هدف کمک به سازندگی و محرومیت‌زدایی با محوریت اقتصاد مقاومتی تولید و اشتغال خدمت‌زسانی داشتند.

وی افزود: برگزاریی اردوهای 10 روزه هجرت دانش‌آموزی با بکارگیری 180 نفر در سال 96 و تعمیر، مرمت و رنگ‌آمیزی حدود 10000 مترمربع از فضای آموزشی مدارس حاشیه شهر و روستاها از جمله دیگر اقدامات بسیج سازندگی سپاه ناحیه اراک بود.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج اراک تصریح کرد: برگزاری اردوهای 10 روزه جهادی با همکاری 20 نفر از بسیجیان، برگزاری اردوهای 3 روزه بسیج متخصصین کشاورزی برای علمی کردن کشاورزی و اجرای طرح بسیج "همگام با کشاورز" با عملکرد 161 نفر اردو از دیگر فعالیت‌های گروه‌های جهادی در شش ماهه نخست سال بوده است.

پاسدار رضایی همچنین از اعزام 20 تیم پزشکی و درمانی به روستاهای محروم خبر داد و گفت: در طرح هجرت 3 که توسط اردوهای جهادی 10 روزه دانش‌آموزی برگزار می‌شود، حدود 10 مدرسه در سطح شهرستان رنگ‌آمیزی شد همچنین محوطه‌سازی و دیوارنویسی مدرسه صنایع کوی امام علی(ع)، رنگ‌آمیزی هنرستان شهید "داده‌آفرید" اراک از عمده فعالیت‌های جهادی در طرح هجرت 3 دانش‌آموزی بوده است.

وی با اشاره به فعالیت قرارگاه امام جواد(ع) بسیج سازندگی با هدف رفع آسیب‌های اجتماعی گفت: این قرارگاه با هدف رفع آسیب‌های اجتماعی از طریق شناسایی مناطق آلوده و ایجاد اشتغال برای معتادان بهبود یافته فعالیت دارد که در این بخش طرح کرامت 1 و 2 در قالب تولید و اشتغال در 5 محله حاشیه شهر اراک اجرا شد.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج اراک تصریح کرد: در اجرای طرح کرامت با محور اقتصادمقاومتی اقدام به برگزاری کلاس‌های آموزشی در عرصه‌های کشت زعفران، پرورش قارچ، پرورش طیور، کشت گیاهان دارویی و دیگر عرصه‌ها، برگزاری جلسات کارگروه اقتصادی و بازدید بسیجیان جویای کار از کارگاه‌های موفق در صنعت کرده است.

انتهای پیام/

ارسال نظرات