خبرهای داغ:
حجت‌الاسلام والمسلمین رفیعی:

خطوط سیاسی نباید موجب قطع ارتباطات خانوادگی شود

استاد حوزه علمیه قم گفت: اهل‌بیت(ع) حتی به کسانی که با آن‌ها بیعت نکردند، محبت می‌کردند و ما از این مساله درس می‌گیریم که نباید خط‌کشی‌های سیاسی در جامعه موجب قطع ارتباطات خانوادگی شود.
کد خبر: ۸۹۲۵۸۴۳
|
۰۵ مهر ۱۳۹۶ - ۰۷:۳۷

به گزارش خبرگزاری بسیج از قم، حجت‌الاسلام والمسلمین ناصر رفیعی سه شنبه شب در مجلس عزاداری ایام محرم که در مسجد اعظم برگزار شد، با اشاره به دلیل جنایت‌های سپاه یزید در کربلا اظهار کرد: دلیل این جنایت‌ها وارونه نشان دادن فتنه در کربلا بود، شمر در جنگ صفین در سپاه امام علی(ع) جنگید، اما همین شمر در کربلا سر امام حسین(ع) را برید.

وی ادامه داد: انسان باید در جنگیدن با دشمن هم انصاف داشته باشد، اما در کربلا جنگ با بی انصافی بود و یک نفر حاضر نشد به صورت تن به تن با امام حسین(ع) بجنگد، چون کسی چنین جراتی نداشت و در کربلا شاهد جنگ نابرابر سپاه یزید با سپاه امام حسین(ع) بودیم، اگر جنگ در کربلا تن به تن بود، این جنگ تمام نمی‌شد و سپاهیان یزید به تنهایی حریف سپاهیان امام حسین(ع) نبودند.

استاد حوزه علمیه قم افزود: در کربلا جنایت‌های دشمن مظهر بی انصافی بود و نیروهای سپاه یزید به چیزی در آن میدان رحم نکردند، کسانی که خوار شوند، هر جنایت‌هایی را انجام می‌دهند.

رفیعی با اشاره به نشانه‌های شیعیان اظهار کرد: براساس روایات شیعیان کسانی هستند که در حزن اهل‌بیت(ع) حزن دارند و در شادی اهل‌بیت(ع)، شاد هستند، البته حزن هم مثبت و هم منفی است. حزن مثبت، حزن در مصیبت‌های ائمه معصومین(ع) است، اما حزن منفی، افسردگی است که در روایات اهل‌بیت(ع) از آن به بدی یاد شده است.

وی ادامه داد: وابستگی به دنیا برای انسان حزن می‌آورد، کسی که همیشه نگاهش به دنیا باشد، محزون است، اگر به دادگاه‌ها بروید، خواهید دید که دعواها به خاطر دنیا است. اسلام به مردم نمی‌گوید که دنیا نداشته باشید، بلکه می‌گوید که به دنیا وابستگی نداشته باشید، بین داشتن دنیا و وابستگی به آن فرق وجود دارد.

استاد حوزه علمیه قم افزود: ائمه معصومین(ع) کمک‌های زیادی به دیگران کردند و این نشان می‌دهد که آن‌ها ثروتی داشتند، اما ائمه معصومین(ع) به دنیا وابستگی نداشتند، اهل‌بیت(ع) حتی به کسانی که با آن‌ها بیعت نکردند، محبت می‌کردند و ما از این مساله درس می‌گیریم که نباید خط‌کشی‌های سیاسی در جامعه موجب قطع ارتباطات خانوادگی شود.

رفیعی با اشاره به کمک ائمه معصومین(ع) به مردم اظهار کرد: اهل‌بیت(ع) ثروت داشتند، اما آن‌ها از خداوند استغنا نمی‌کردند و ثروت خودشان را برای کمک به مردم حتی افرادی که جزو شیعیان آن‌ها نبودند، صرف می‌کردند.

وی ادامه داد: فرزندان امام حسن(ع) در کربلا حضور داشتند و بارها از امام حسین(ع) درخواست رفتن به میدان و جنگیدن با دشمن کردند، قاسم فرزند امام حسن(ع) در کربلا به پای امام حسین(ع) افتاد تا این امام معصوم اجازه میدان رفتن را به او بدهد و در نهایت این فرزند امام حسن(ع) در کربلا به شهادت رسید.

استاد حوزه علمیه قم در پایان خاطرنشان کرد: امام حسین(ع) در کنار هشت یا 9 نفر از شهدای کربلا رفت و از جمله شهدایی که امام حسین(ع) به بالین او رفت، قاسم بود. سپاه یزید به خاطر کینه ای که از امام حسن(ع) داشت، جنایت‌های زیادی را در حق قاسم فرزند این امام معصوم مرتکب شد.    

ارسال نظرات
آخرین اخبار