خبرهای داغ:
در مراسم تجلیل از مدیران موفق راهیان نور استان قم تأکید شد

امنیت و ایمنی دانش آموزان در اردوی راهیان نور حفظ شود

در مراسم تجلیل از مدیران موفق راهیان نور استان قم بر حفظ امنیت و ایمنی دانش آموزان در این اردوها تأکید شد.
کد خبر: ۸۹۲۵۸۵۸
|
۰۵ مهر ۱۳۹۶ - ۰۹:۴۱
امنیت و ایمنی دانش آموزان در اردوی راهیان نور حفظ شود
به گزارش خبرگزاری بسیج از قم، مراسم تجلیل از مدیران موفق راهیان نور استان ظهر امروز در سالن همایش‌های خانه معلم برگزار شد.

در این مراسم، احمد بیطرفان با بیان اینکه اردوی راهیان نور یکفعالیت فرهنگی است، اظهار داشت: برپایی این اردو‌ها در روحیه دانش آموزان تأثیر بسیاری دارد و چند سالی است که به شیوه مطلوبی در سطح مدارس استان قم برگزار می‌شود.

معاون هماهنگ‌کننده سپاه علی بن ابی‌طالب (ع) به حادثه اخیر دانش آموزان در اردو‌های راهیان نور اشاره کرد و گفت: خواب‌آلودگی راننده و نبستن کمربند ایمنی توسط دانش آموزان دلایل بروز حادثه اعلام شد و اگر مسئولان کاروان‌ها به بستن کمربند ایمنی دانش آموزان تأکید داشتند قطعاً این اتفاق نمی‌افتاد.

در این جلسه مدیرکل آموزش و پرورش استان قم با بیان اینکه استان قم در دوران دفاع مقدس ۶ هزار شهید را تقدیم انقلاب اسلامی کرده است، افزود: از میان این شهدا هزار نفر جزو شهدای دانش‌آموزی هستند که یاد و خاطره آن‌ها را گرامی می‌داریم.

حمیدرضا شیخ‌الاسلام با تأکید بر برگزاری اردو‌های راهیان نور به‌صورت منظم و برنامه‌ریزی‌شده، تصریح کرد: با برگزاری منظم این اردو‌ها خانواده‌ها و دانش آموزان برکات و اثرات آن را در زندگی خود حس می‌کنند چرا که آرامش امروز جامعه آر مدیون شهدا هستیم و باید یاد و خاطره این شهدا را زنده نگهداشت.

وی بیان کرد: در سال جاری سعی داریم بیشتر به مسائل فرهنگی و تربیتی دانش آموزان در مدارس توجه داشته باشیم، و باید در مدارس در راستای شناخت ارزش‌ها نگاه نویی شکل بگیرد، در نتیجه معلمان با آشنایی دانش آموزان با ارزش‌های دینی آن‌ها را به سمت حفظ باورهایشان سوق دهند.

در این جلسه ناصر حمزه‌ای به مشکلات موجود در راهیان نور اشاره کرد و گفت: بحث مالی و کمبود نیروی انسانی از جمله مشکلاتی هستند که برای برگزاری اردو‌های راهیان نور وجود دارد و باید در برطرف کردن این مشکلات تلاش کرد.

معاون پرورشی و تربیتی آموزش و پرورش قم با اشاره به برگزاری اردو‌های راهیان نور در سه منطقه مختلف خاطر نشان کرد: مرحله نخست آن در ۱۲ مهرماه انجام و این اردو ویژه فرماندهان بسیج و شورای بسیج دانش‌آموزی در منطقه غرب کشور است.

وی مرحله دوم برگزاری اردو‌های راهیان نور را ۲۰ الی ۲۵ مهرماه اعلام کرد و افزود: سومین مرحله اردو‌های راهیان نور نیز امسال برای نخستین بار انجام می‌شود که شامل اعزام ۵۰۰ نفر از دانش آموزان به بوشهر است.

حمزه‌ای بر حفظ امنیت و ایمنی دانش آموزان در اردوی راهیان نور تأکید کرد و یادآور شد: تمامی تلاش اداره کل آموزش و پرورش استان و سپاه علی بن ابی‌طالب بر این است که ایمنی اتوبوس‌ها را حفظ کرده و دانش آموزان را در امنیت کامل به این اردو اعزام کنند.

معاون پرورشی و تربیتی آموزش و پرورش قم خاطرنشان کرد: در طول سفر راهیان نور به‌هیچ‌عنوان در شب حرکت نخواهیم داشت و مدیران نیز باید اهتمام لازم برای برقراری نظم و رعایت قوانین داشته باشند.
ارسال نظرات
آخرین اخبار