امام جمعه کرج درصبحگاه مشترک بسیجیان ناحیه امام حسین(ع) مطرح کرد:

یکی از بهترین معروفات بیان فواید دوران دفاع مقدس است/ دشمن از اقتدار ما در دوران جنگ و پس از ان عصبانی است

آیت الله حسینی همدانی گفت: اگر با دقت به مسئله فواید جنگ نگاه کنیم، میبینیم که ما در جنگ نشان دادیم که کشوری مقتدر هستیم و این اقتدار را در دوران دفاع و پس از آن نهادینه کردیم و دشمن از همین اقتدار ما عصبانی است، حرکت های جهانی بر علیه ما به خاطر همین اقتدار ما است
کد خبر: ۸۹۲۵۸۸۷
|
۰۵ مهر ۱۳۹۶ - ۱۰:۲۵

آیت الله حسینی همدانی صبح امروز در صبحگاه مشترک بسیجیان در ناحیه امام حسین (ع) کرج با تسلیت ایام محرم و سوگواری سرور و سالار شهیدان حضرت حسین  ابن علی ابن ابیطالب اظهار داشت: امسال هفته دفاع مقدس با ایام محرم یکی شده است و این تقارن پیام هایی را در پی دارد، که  هر 33 سال یک مرتبه این زمان تکرار خواهد شد و این فرصتی است برای اینکه تطبیق شود پرونده دفاع مقدس با ایام  شهادت امام حسین(ع) و الگوهایی که از  حرکت ایشان گرفته شد و در دفاع مقدس از او بهره برداری شد تطبیقی صورت بگیرد.

یکی از بهترین معروفات بیان فواید دوران دفاع مقدس است/ دشمن از اقتدار ما  در دوران جنگ  و پس از ان عصبانی است

امام جمعه کرج افزود: دوران دفاع مقدس دوران دگرگونی های عظیم  جامعه تازه انقلاب کرده ما بود ، زمینه رشد مادی و معنوی جامعه در این دوران بود و باعث برکاتی برای نظام اسلامی شد که هر گز نباید اینها مورد غفلت قرار بگیرد .

وی بیان داشت: یکی از وظایف اصلی ما این است که فوائد دفاع مقدس را دائما برای مردم بازگو کنیم  و برای خودمان تکرار کنیم ، همه دنیای آنروز از شوروی و ناتو و امریکا قریب به سی کشور متحد و منسجم در مقابل ایران اشکارا و پنهان ایستاد ند تا نابود کنند گفتمان تازه ای که جهان استکباری را به خطر انداخته بود ، امروز هم دست های نابکار پنهان با طرفند و حیله های پیچیده با عناوین دهان پر کن و زیبا  تلاش میکنند  که انگیزه های  بلندی که در دوران دفاع مقدس وجود داشت و ان زمان را مدیریت میکرد از جامعه ما بگیرند و به هر وسیله ای  که شده تضعیف کنند .

ایت الله حسینی همدانی  گفت: اینکه میبینید از کتب درسی مدرسه و دانشگاه مسئله جهاد، ایثار ، شهادت، و مسائل ایت چنینی را حذف  میکنند و عکس های این چنینی را که مربوط به یکی از این موارد است را تحمل نمیکنند واز کتاب های درسی دانش آموزان و دانشگاهیان حدف میکنند  چون این روحیه ، روحیه ای است که تمام دنیای، دنیا داران را بر سرشان خراب میکند و بیداری را در جوامع بشری احیا میکند و زندگی را بر ستمگران سخت میکند لذا میبینید به روحیه انقلابی،  به افراد جهادی و حتی نظامی که رفتار آن انقلابی است تهمت خشونت، خشونت گرایی و تندی میزند و سعی به انزوا کشاندن این فکر و روحیه دارند .

وی افزود: در داخل هم عده ای نادان و بعضی با توجه همراهی میکنند ، اینها بدعت است، بدعتی که در حرکت انقلابی مردم غیور ما واقع میکنند و هر فرد مسلمان تعصیا به امام حسین(ع) در این دوران موظف است در مقابل بدعت ها بایستد.

امام جمعه کرج بیان داشت: قیام امام حسین(ع)  مبارزه با بدعت ها بود،  روش ان حضرت امر به معروف و نهی از منکر بود، یکی از بالاترین منکر ها لز بین بردن ارزش های دینی و انقلابی است که باید در مقابل این منکر ایستاد و از ارزش ها دفاع کرد .

آیت الله حسینی همدانی  افزود: یکی از بهترین معروفات بیان فواید دوران دفاع مقدس است ، فوایدی نظیر حفظ و تقویت روحیه انقلابی، دفاع از هویت ملی ودینی، جنگ مقدس به همهخ نشان داد که ملتی با دستی خالی اما با عزم عالی و تکیه بر خداوند میتواند در مقابل همه چالش ها بایستد و همه کم کاری ها و نواقصی که متوجه ان ملت میکند مقابله کرده و دور کند

وی تصریح کرد: از معروفات امروز نگه داشتن این مسیر و تبیین و تفسیر او برای  نسل جوان  و نوجوان کشورمان است.

امام جمعه کرج بیان داشت: حضرت امام(ره) چند ماه قبل از ارتحالشان در بیانیه ای که برای روحانیت مرقوم فرمودند  اینگونه میگوید:" ما انقلابمان را در جنگ به جهان صادر کردیم، ما مظلومیت خویش و ستم متجاوزان را در جنگ ثابت کردیم ، ما در جنگ دوستان و دشمنانمان را شناختیم، ما در جنگ به این نتیجه رسیدیم که باید روی پای خودمان بایستیم، ما در جنگ ابهت دو ابر قدرت شرق و غرب را شکستیم " اینها قسمتی از فواید جنگ بود که امام خمینی به آنها اشاره کرده است.

آیت الله حسینی همدانی  گفت: اگر با دقت به مسئله فواید جنگ نگاه کنیم، میبینیم که ما در جنگ نشان دادیم که کشوری مقتدر هستیم و این اقتدار را در دوران دفاع و پس از آن نهادینه کردیم و دشمن از همین اقتدار ما عصبانی است، حرکت های جهانی بر علیه ما به خاطر همین اقتدار ما است

امام جمعه کرج اظهارداشت: دشمنان اگر طراحی اقتصادی بر علیه ما دارند، اگر قصد براندازی نظام الهی ما را دارند و خواب آن را در سر میپرورانند به خاطر اقتدار ما است و میخواهند ما را تضعیف کرده و از بین ببرند.

وی گفت: هر چیزی که این اقتدار را تقویت کند مایه نفرت و بغض آنهاستف اگر عذاداری امام حسین(ع) روحیه دفاعی ما را تقویت کند و روح حماسه را در ما زنده میکند و انگیزه جهاد و شهادت را در ما تقویت و سرایت میکند ، این عزاداری ها مبغوض استکبار است.

ایت الله حسینی همدانی  تصریح کرد: اگر قدرت دفاعی  و قدرت موشکی ما مایه اقتدار نظام است، اگر پاسداران مومن و متدین و ورزیده و انقلابی مایه اقتدار نظام هستند ، همه اینها مورد دشمنی استکبار هستند که میبینیم  در همین روز ها و در همین ماه ها و سال های اخیر چگونه ناجوانمردانه به همه این مظاهر اقتدار تاخته اند، اواخر هم به پاسداران نکاتی را گفته اند .

وی گفت: به فضل پروردگار، پاسداران، نیروهای مسلح و بسیج با اقتدار تمام و با قدرت و صلابت در مقابل تمام دنیای استکباری ایستاده اند .
امروز سعی میکنند در اطراف ما چالش درست کنند، داعش که در حال مضمحل شدن است و رو به اضمحلال میرود و در حقیقت نابود شده است ، فتنه جدیدی را طرح ریزی کرده اند ، که این منطقه ارام نشود که باید کشور های منطقه هوشیاری خود را حفظ کنند و مواظبت داشته  باشند.

آیت الله حسینی همدانی  بیان داشت: دشمن ارزو میکند ما غفلت کنیم تا کار ما یکسره کند اما غافل است از اینکه نیروهای مسلح(ارتش و سپاه) در کنار رزمندگان بسیجی خواب خوش را از چشمان آنان خواهیم گرفت.

امام جمعه کرج  تصریح کرد: اگر روزی  حماقت کنند و طمعی به ایران اسلامی داشته باشند و وارد این کشور شوند(آن روز هرگز نخواهد امد) و اگر شیطنت کردند ، چیزی برای پس دادن از آنها باقی نخواهد ماند و نابود خواهد شد.

وی در پایان خاطر نشان کرد: امروز همچنان دوران دفاع مقدس ادامه دارد و باقس ایت ، اما رنگ و چهره او تغییر کرده است  و هنوز  ما احتیاج به بسیجیان دلا.ور و افسران جنگ  ها در عناوین دیگر (جنگ اقتصادی، فرهنگی ) نیاز داریم  و باید در این عرصه ها هم با صلابت و قدرت وارد شویم.

 

ارسال نظرات
پر بیننده ها