حجت الاسلام بهرامی گفت: نخستین و موثرترین روش برای دعوت دیگران به نیکی‌ها و باز داشتن از منکرات، آراستگی خود انسان به تقوی و اخلاق حسنه است.
کد خبر: ۸۹۲۵۹۳۳
|
۱۵ مهر ۱۳۹۶ - ۱۵:۰۷

 به گزارش خبرگزاری بسیج استان چهار محال وبختیاری؛ حجت الاسلام بهرامی در جلسه ستاد امر به معروف ونهی از منکر در دفتر امام جمعه اردل بیان داشت: نقش هر مسلمان در تعیین سرنوشت جامعه و تعهدی که باید در پذیرش مسئولیت‌های اجتماعی داشته باشد، ایجاب می کند که او ناظر و مراقب همه‌ی اموری باشد که پیرامون وی اتفاق می‌افتد.

امام جمعه شهرستان اردل در ادامه با اشاره به آیات قرآن کریم گفت: مردان و زنان با ایمان ولی و یار و یاور یک‌دیگرند، امر به معروف و نهی از منکر می‌کنند، نماز به پا می‌دارند و زکات را می پردازند، خدا و رسولش را اطاعت می کنند.

بهرامی خاطرنشان کرد: افراد مومن به سرنوشت یکدیگر علاقمند بوده و به منزله یک پیکر می باشند، پیوند سرنوشت ها موجب می شود که تخلف وانحراف یک فرد، درکل جامعه تاثیر بگذارد؛ چنان که یک بیماری واگیر در صورتی که معالجه نگردد، از فرد به جامعه سرایت نموده وسلامت آن را به خطر می اندازد.

امام جمعه شهر اردل با اشاره به اقسام امر به معروف ونهی از منکر عنوان کرد: امر به معروف ونهی از منکر به دو قسم واجب و مستحب تقسیم می شود که عبارتند از : آنچه انجام آن از نظر عقل یا شرع لازم و واجب و یا ارتکابش از نظر آن دو زشت و قبیح باشد، امر و نهی درموردشان واجب می‌گردد، هر کاری که انجامش از نظر  عقل و یا شرع خوب و مستحب یا ارتکابش از دیدگاه آن دو پسندیده نیست امر و نهی اش مستحب می‌گردد.

ارسال نظرات