خبرهای داغ:
مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان کرمانشاه در همایش احلی من‌العسل؛
مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان کرمانشاه، معامله با خدا را عزت آفرین دانست و گفت: شهید حججی در معامله با خدا و برای حفظ دین به میدان رفت و خداوند به او عزت و افتخار داد.
کد خبر: ۸۹۲۵۹۶۸
|
۰۵ مهر ۱۳۹۶ - ۱۱:۳۰

به گزارش خبرگزاری بسیج از کرمانشاه، حجت الاسلام آیت عباسیان  امروز چهارشنبه در اجتماع بزرگ نوجوانان حسینی شهر کرمانشاه با عنوان «احلی من‌العسل»، که در محل آستان مقدس امامزاده ابراهیم(ع) طاقبستان برگزار شد، ضمن تسلیت ایام شهادت سرور و سالار شهیدان ابا عبدالله الحسین (ع) و با اشاره به هدف و فلسفه خلقت انسان گفت: فلسفه این خلقت تبعیت از فرمان حق است و انسان هر آنچه خداوند تکلیف کند، باید اطاعت کند.

 

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان کرمانشاه افزود: انسان باید با جان، مال و تمام هستی مطیع خدا باشد و بندگی او را لبیک گوید.

 

وی با اشاره به شخصیت امام حسین(ع) و ماندگاری قیام عاشورا پس از ۱۳۰۰ سال، گفت: این بخاطر اطلاعت و بندگی این امام بزرگوار و یارانش از خداوند بوده که به این جایگاه رسیده اند و ما پس از بیش از ۱۳۰۰ سال هنوز برای ایشان عزاداری می کنیم.

 

عباسیان اشاره ای نیز به شخصیت حضرت قاسم(ع) داشت و گفت: قاسم بن الحسن(ع)  که یک نوجوان ۱۳ ساله بود، دعوت امام حسین در شب پیش از نبرد با دشمنان را لبیک گفت. ایشان با بصیرت، دانایی و هوشیاری آین دعوت را پذیرفت و حتی آرزومند رسیدن به فیض عظمای شهادت بود.

 

 مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان کرمانشاه خطاب به نوجوانان حاضر در این مراسم افزود: اگر بخواهید بندگیتان برای خدا باشد باید از همین سن کم، علم و آگاهی نسبت به تکلیفتان پیدا کنید.

 

وی با اشاره ای نیز به تشییع پیکر شهید حججی،  گفت: ایشان با بصیرت و برای حفاظت از دین اسلام جنگید.

 

حجت الاسلام عباسیان تاکید کرد: کسی که می خواهد بگوید پیرو پیامبر(ص)، مکتب اسلام و امام حسین (ع) هستم باید هر جا که دین خدا را در خطر دید، به میدان رود.

 

وی تصریح کرد: امثال شهید محسن حججی ها و شهدای مدافع حرم وقتی دیدند دین دارد از جانب داعش تحریف می شود، نسبت به دفاع از دین به میدان رفتند.

 

عباسیان افزود:  اینان دارای بینشی چون بینش قاسم بن الحسن(ع) بودند که شهادت را فیضی می دانستند که در دفاع از دین اتفاق می افتد. ایشان شهادت را شیرین تر از عسل و مرگ برای خدا را بالاترین فیض می دانستند.

 

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان کرمانشاه تاکید و خاطرنشان کرد: انسان تنها یک جان دارد، چه خوب است آن را برای دفاع از دین خدا و ارزش های دین فدا کند.

 

عباسیان در پایان خطاب به نوجوانان حاظر در این اجتماع گفت: قاسم بن الحسن(ع) همسن شما بود و با زحمتی از مولایش امام حسین(ع) اِذن میدان خواست تا به میدان برود و به آرزویش یعنی شهادت برسد. پس شما نیز تلاش کنید که قاسم گونه باشید و زندگی کنید.

 

لازم به ذکر است، این همایش به همت اداره کل اوقاف و امور خیریه و با همکاری آموزش و پرورش استان کرمانشاه با حضور بیش از ۲ هزار دانش آموز پسر نوجوان برگزارو میثاق نامه جوانان با حضرت قاسم (ع) قرائت شد.

ارسال نظرات