خبرهای داغ:
امام جمعه زیرکوه:

الگو گيري از شهدا نصب پوستر، تراكت، حرف و شعار نيست/مسئولین الگوگیری از شهدا را عملی اثبات کنند

امام جمعه زیرکوه گفت: اگر مسئولين از شهدا الگو مي گرفتند امروزه بحث حقوق هاي نجومي، رانت بازي هاي سياسي، باند و باند بازي هاي سياسي در كشور مطرح نبود، بنگاههاي سياسي در بعضي ادارات به وجود نمي آمد كه به جرم اينكه به فلاني رأي ندادند انسان هاي ارزشي را كنار بزنند.
کد خبر: ۸۹۲۶۰۳۵
|
۰۶ مهر ۱۳۹۶ - ۱۱:۳۴

به گزارش خبرنگار خبرگزاري بسيج از خراسان جنوبی، حجت الاسلام مرتضايي نيا امام جمعه زيركوه در  يادواره شهيد قنبری فرد که به همت حوزه مقاومت بسيج شهيد آويني و همكاري جهادي كشاورزي زيركوه برگزار شد، ضمن تسليت ايام سوگواري سرور و سالار شهيدان و گراميداشت هفته دفاع مقدس، با اشاره به اين سخن گهر بار حضرت امام (ره) كه فرمودند " اين محرم و صفر است كه اسلام را زنده نگه داشته است"، بيان كرد: در ادامه اين سخن گهر بار حضرت امام، بايد گفت كه اين انقلاب و اسلام و مكتب ما به واسطه ي رشادت ها و از خودگذشتگي هاي رزمندگان و خون شهدا زنده مانده و ان شاءا... زنده خواهد ماند.

شهدا الگو هستند/دشمن مي خواهد الگوهاي ما راكمرنگ كند و از ياد ببرد

مرتضايي نيا در بخش ديگري از سخنان خود با بيان اينكه شهدا الگو هستند و دشمن در صدد است اين الگوها را كمرنگ كند و از يادها ببرد ،گفت:مردم و مسئولين ما بايد با مطالعه زندگينامه شهدا خودسازي كنند و درس زندگي را از شهدا ياد بگيرند.

امام جمعه زيركوه الگوهاي شهدا را اينگونه بيان كرد: نماز اول وقت وي خاطرنشان كرد كه الگوي نماز اول وقت را بايد از شهيد بزرگوار عباس حاجي زاده ياد گرفت، اين شهيد بزرگوار به گفته ي برادر شان كشتي گير بودند و در يك مسابقه وقتي زمان شروع مسابقه با اذان تداخل داشت در مسابقه شركت نكرد و هرچه بلندگو و مجري صدايش زدند به ميدان كشتي نيامد تا اينكه نماز مي خوانند و برمي گردند برادرشان سوال مي كند كه كجا رفته بودي كه وي بيان مي كند من رفتم نماز بخوانم چون همه ي كارم براي نماز است.

امام جمعه زيركوه در ادامه بيان داشت: كه شهداي ما اينگونه به نماز اول وقت اهميت مي داند،ولي متأسفانه امروز نماز اول وقت و به جماعت در ادارات ما كمرنگ است ،در همين شهر حاجي آباد ما روحاني را به اداره يا مدرسه اي براي اقامه نماز جماعت اعزام مي كنيم متأسفانه مدير و مسئول اداره استقبال نمي كند يا بي اعتنايي مي كند،اين است الگوگيري از شهدا؟

وي ادامه داد: در اين نظام مقدس كه براي حفظ ارزش هاي آن خون هاي زيادي ريخته شده است نبايد با خانواده هاي شهدا بي احترامي و بداخلاقي شود چون بي احترامي و بد اخلاقي به خانواده هاي شهدا در اين نظام مقدس معنا ندارد.

 مرتضايي نيا افزود: رعايت حق الناس را بايد از شهيد خرازي ياد گرفت اين شهيد بزرگوار وقتي كه نقشه ي عمليات را مي كشد به هم رزمان خود مي فرمايد كه من در عمليات شناسايي يكي از مناطق، از روي دو كيسه گندم رد شدم لذا اگر دراين عمليات به شهادت رسيدم برويد از صاحب آن حلاليت بطلبيد و او را راضي كنيد.

الگو گيري از شهدا نصب پوستر و تراكت و حرف و شعار نيست ، بايد عمل كرد

مرتضايي نيا در بخش ديگري از سخنان خود با بيان اينكه ،الگو گيري از شهدا نصب پوستر و تراكت و حرف و شعار نيست ، بايد عمل كرد ، گفت:اگر مسئولين از شهدا الگو مي گرفتند امروزه بحث حقوق هاي نجومي و رانت بازي هاي سياسي و باند و باند بازي هاي سياسي در كشور مطرح نبود، بنگاههاي سياسي در بعضي ادارات   به وجود نمي آمد كه به جرم اينكه به فلاني رأي ندادند انسان هاي ارزشي را كنار بزنند.

وي ادامه داد:جابجايي اعتبارات از يك فاز به فاز ديگر به دلايل سياسي حق الناس است.

امام جمعه زيركوه ادامه داد: الگوي ولايت پذيري و ولايت مداري و عشق به اهل بيت را بايد از صياد شيرازي ياد گرفت، اين شهيد عزيز وقتي سردوشي مي گيرند مي فرمايند من بخاطر سردوشي گرفتن خوشحال نيستم بلكه بخاطر اينكه رهبر و ولي من از من راضي هستند خوشحال هستم.

وي با بيان اينكه ،خون شهيد حججي خيلي ها را بيدار كرد و غبار غفلت از دلهاي آنان زدود،گفت: قبل از شهادت شهيد حججي بعضيها در درون كشور مي گفتند كه نيازي به اعزام نيرو به سوريه و عراق نيست ، كه رهبري در پاسخ به اين افراد فرمودند: ما اگر در سوريه و عراق با تكفيري ها نبرد نكنيم بايد در كرمانشاه و شهرهاي خودمان با آنان درگير شويم.

وي ادامه داد شهادت شهيد حججي باعث شد همان كسانيكه مخالف حضور نيرو در جبهه مقاومت بودند، با شهادت اين شهيد بزرگوار دگرگون شوند .

مرتضايي نيا ادامه داد: شهيد حججي با خدا معامله كرد و خدا او را عزيز كرد.

وي تأكيد كرد :مسؤلین باید به شهدا اقتدا کنند و ولایت مداری و ولایت محوری را در عمل سرلوحه کار خود قرار دهند.

وی اذعان داشت: کسانی که در این نظام مسولیت دارند باید طوری عمل کنند که شرمنده شهدا نباشند.

گفتنی است، قرائت زیارت عاشورا و مدیحه سرایی توسط حجت الاسلام باهمت از دیگر برنامه های این محفل نورانی بود.

 

 

ارسال نظرات
پر بیننده ها