مدیرکل صداوسیمای مرکز زنجان:

عزاداریهای هشتم ویازدهم محرم نشانه های بارزی از شور و شعور حسینی است

عزاداریهای هشتم ویازدهم محرم حسینیه اعظم وزینبیه اعظم و راهپیپمایی اربعین نشانه های بارزی از شوری و شعور حسینی است.
کد خبر: ۸۹۲۶۰۳۸
|
۰۵ مهر ۱۳۹۶ - ۱۲:۳۷

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج زنجان، مدیرکل صداوسیمای مرکز زنجان در دیدار با هیئت امنای زینبیه اعظم زنجان با تسلیت ایام محرم و گرامیداشت هفته دفاع مقدس این هفته را ادامه راه عاشورا خواند و گفت: در تاسی از حرکت عاشورا و به برکت جانبازیها و رشادت ایثارگرانی بود که باعث شد در جنگ تحمیلی یک وجب از خاک کشورمان را از دست ندادیم و امروز، انقلاب ما به مرز 40 سالگی نزدیک می شود  که مایه شادی دوستان و یاس دشمنان است.

صفری با بیان اینکه در دنیای امروز ، اسلام با دو نوع تفکر انحرافی شیعه انگلیسی و سنی آمریکایی مواجه است، افزود: دشمنان با ایجاد و گسترش این دو نوع تفکر انحرافی درصدد خلق چهره ای غیرواقعی و خشن از اسلام در دنیا هستند که باید در این رمینه هوشیار بود .

وی خط سرخ شهادت و خط سبز انتظار را دو ابزار مهم  تفکر ناب شیعی عنوان کرده و اظهار داشت: دشمنان با درک عمیق این موضوع سعی در کمرنگ کردن این موضوعات در اذهان نسل جوان دارند .

مدیرکل مرکز با اشاره وجود برخی انحرافات در عزاداری های محرم ، آگاه سازی و تبیین فرهنگ ناب عاشورا تحت لوای ولی فقیه زمان را لازم و ضروری دانسته و بر اهتمام ویژه به این موضوع تأکید کرد .

وی با اشاره به اینکه پوشش عزاداریهای حسینیه اعظم وزینبیه اعظم کار بسیار بزرگی است، تصریح کرد: پخش بیش از سه ساعت عزاداری ان هم به شکل زنده کاری بسیار ظریف ، حساس و مهمی است که باید برنامه ریزی های دقیقی برای این موضوع صورت گیرد.

صفری حضور مردم درهشتم و یازدهم محرم را نمادی از وحدت شیعه دانست و خاطر نشان ساخت: عزاداریهای هشتم ویازدهم محرم حسینیه اعظم وزینبیه اعظم و راهپیپمایی اربعین نشانه های بارزی از شوری و شعور حسینی است.

 موسوی از اعضای هیئت امنای زینبیه اعظم زنجان هم در این دیدار با تسلیت ایام شهادت امام حسین (ع) و با گرامیداشت هفته دفاع مقدس به نحوه شهادت شهید حججی اشاره کرد وگفت  شهید حججی برای همه ما الگو است و به این  معنی است که برای دفاع از حریم اهل بیت هر زمانی باید اماده باشیم  چرا که عاشورا تکرار شدنی است.

موسوی با قدردانی از صداوسیمای مرکز زنجان در پوشش درخور و شایسته دسته عزاداری زینبیه اعظم در سالهای گذشته ، افزود:  لازمه انعکاس و انتقال این رویداد بزرگ به سراسر ایران وجهان هماهنگی بین متولیان امر است تا پیام عاشورایی  این حرکت عظیم به درستی منتقل شود .

گفتنی است، در این دیدار برخی دیگر از اعضای هیئت امنای زینبیه اعظم زنجان با بیان نقطه نظرات خود، از صداوسیمای مرکز زنجان برای پوشش ملی وبین المللی این دسته عزاداری قدردانی کردند.

ارسال نظرات