مسئول نمایندگی ولی فقیه درسپاه ناحیه کوهرنگ گفت: نهضت عاشورا، مکتب انسان سازی در همه قرنها می باشد.
کد خبر: ۸۹۲۶۰۴۴
|
۰۵ مهر ۱۳۹۶ - ۱۲:۴۱

به گزارش خبرگزاری بسیج از استان چهارمحال و بختیاری؛ حجت الاسلام صادق نیکنام در جمع عزداران حسینی درحسینه محمدرسول الله صلی الله علیه و آله و سلم شهر چلگرد، قیام عاشورا را دارای دو بعد عاطفی و احساسی و بعد انسان سازی برشمرد.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه ناحیه شهرستان کوهرنگ، بعدعاطفی و احساسی را مظلومیت امام حسین(علیه السلام) و شهادت برادرش عباس تاشهادت فرزندان از فرزندشش ماهه اش تا علی اکبر جوانش و شهادت فرزندان امام حسن(علیه السلام) و دیگر یارانش، بسته شدن آب بر روی کاروان و تشنگی و عطش و همچنین اسارت خواهرش زینب (سلام الله علیها)همراه با خانواده امام حسین(علیه السلام ) دانست.

وی، مهمترین بُعد مکتب عاشورا را بُعد انسان سازی دانست و افزود: هدف قیام امام حسین علیه السلام را در بُعد انسان سازی این قیام  نهفته است؛ چرا که امام حسین (علیه السلام )هنگام خروج از سرزمین حجاز و رفتن به کربلا گفتند من به خاطر اصلاح در امت جدم و اقامه نماز و امربه معروف و نهی از منکر قیام می کنم.

نیکنام تصریح کرد: امام حسین (علیه السلام) با قیامش در ده روز ماه محرم، مکتبی از انسان سازی برای جوامع بشری به میراث گذاشت.

وی گفت: زیبایی هایی که در کربلا آفریده شدند مانند؛ ایثار و ازخودگذشتگی عباس ابن علی در مذاکرات و امان نامه ها با سران سپاه کفر یزید، درس برادری و امام شناسی و ولی شناسی را آموخت.

نیکنام افزود: اقامه نمازظهر عاشورا و بخشش حر ریاحی و نصایح و سخنان امام حسین (علیه السلام) به لشکر یزید و از همه مهمتر گذشتن از جان و مال و فرزندان، از درس های بزرگی بود که انسانها با آموختن جز به جز این میراث به رشد و تعالی برسند.

این مراسم معنوی با حضور مسئولین و نیروهای نظامی و انتظامی و دیگر اقشار مردمی با قرائت زیارت عاشورا، مداحی و سینه زنی در حسینیه محمد رسول الله صلی الله علیه و آله و سلم شهر چلگرد برگزار شد.

ارسال نظرات