خبرهای داغ:
مسئول سیاسی ناحیه سپاه قاین گفت: امروز دشمن با استفاده از عنصر نفوذ به دنبال این است که نسل ایرانی را نسلی بدون تفکر واندیشه و نسلی تن پرور و سربار جامعه بار بیاورد.
کد خبر: ۸۹۲۶۰۵۰
|
۰۶ مهر ۱۳۹۶ - ۱۱:۴۱

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از خراسان جنوبی، فرخنده مسئول سیاسی سپاه ناحیه قاینات در مراسم اختتامیه طرح هجرت 3در دبیرستان قهستان در جمع دانش آموزان این مدرسه با اشاره به تلاقی ماه محرم وهفته دفاع مقدس وآغاز ماه مهر گفت: شاید این وقایع جزء کم نظیرترین مقاطعی باشد که 3حادثه مهم با هم مقارن شده اند.

وی ادامه داد:اولین مقطه زمانی دهه اول محرم است که دونگاه به ماه محرم می توانیم داشته باشیم یکی نگاه مسکّن وسطحی به محرم که در روضه خوانی ها وهیئت ها شرکت داریم ونگاه دیگر این که ماه محرم برای ما معالج باشدومارا درمان کند ونگاهی می تواند مارا درمان کند که به محرم یک نگاه تحلیلی باشد.

فرخنده در ادامه تصریح کرد: اگر جبهه واقعه عاشورا را واکاوی کنیم ودر جبهه عاشورا برخی در کنار امام زمان خود جنگیدند وشهد شیرین شهادت را نوشیدند ولذا محرم هم ماه عشق بازی با امام حسین(ع) است وهم ماه ترس از عاقبت به خیری .

وی افزود: برخی همچون حُر تا لحظاتی قبل از شروع جنگ در جبهه دشمنان امام حسین(ع) است و  آب را به روی کاروان حسین می بندد ودر لحظه آخرعاقبتش می شود شهادت  وافرادی هم چون شمر که سرباز امام علی وجانباز حضرت بود ولی همین فرد طوری عاقبتشان رقم خورد که در صحنه کربلا در مقابل فرزند امام علی(ع) قرار می گیردوبه روی فرزند ایشان شمشیر می کشد.

فرخنده درادامه با اشاره به نقش زنان در دوران دفاع مقدس وواقعه عاشورا گفت:نقش زنان در صحنه کربلا بی نظیر بوده است وتک تک شما می توانید ام وهب در صحنه کربلا شوید ویا نیروهای متحصص حال جامعه اسلامی.

مسئول سیاسی سپاه قاین گفت: آغاز سال تحصیلی با هفته دفاع مقدس مقارن شده است وپدیده ای که رنگ تازه ای به آن داده است محرم امام حسین (ع)است واین وظیفه مارا سنگین می کند.

وی افزود: درس محرم به ما این است که علم را با اخلاق ،قدرت اندیشه وتفکر را با تعهد همراه کنیم و بتوانیم در کنار دانش اخلاق را هم بیاموزیم.

فرخنده  بااشاره به طرح هجرت گفت: طرح هجرت که هرساله در ایام تابستان برگزار می شود ،هجرت از هوای نفس وگذشت از خود برای خدمت بی منت به دیگران است.

وی افزود:دراین طرح هم قدرت معنوی دانش آموزوهم تکاپوی آن  زیاد می شود وافرادی که دراین طرح شرکت می کنند تفکر وقدرت اندیشه خودرا بالا می برند وهرچه قدرت تفکر واندیشه ما بالاتر رود تولید علم ماهم بیشتر می شود وهرچه تولید علم ما زیاد تر شود قدرت ماهم بالاتر می رود .

مسئول سیاسی سپاه قاین ادامه داد:طرح هجرت بهترین فرصت برای تفکر بود وضمن شراکت در ثواب علم آموزی وخدمت بی منت به هم کلاسی های خود ،فرصت خوبی برای اندیشه وتفکر وجود داشت.

وی بیان داشت:یکی از جاهایی که می توان بانفس خود وبا دشمن ظاهری خود مبارزه کنیم شرکت در اردوهای جهادی وطرح هجرت است.

 فرخنده در بخش پایانی سخنان خود گفت:اگر در صحنه کربلا تفکر کنیم و 8سال دفاع مقدس مطالعه کنیم ودر جبهه تعلیم وتربیت هم اگر واکاوی کنیم یک آفتی ممکن است هرسه جبهه را که امروز متوجه من وشماست تهدید کند وآن هم عنصری به نام نفوذ است.

وی گفت:نفوذ ممکن است دانش آموزمارا از تفکر واندیشه دور واورا سرگرم ظواهر واز باطن خویش دورکندیعنی دانش آموز ما وقتی دانشجو شد دراولین اقدام ظاهرش تغییر می کند واین همان نفوذ است.

فرخنده تصریح کرد؛امروز دشمن با استفاده از عنصر نفوذ به دنبال این است که نسل ایرانی را نسلی بدون تفکر واندیشه ونسلی تن پرورو سربار جامعه بار بیاورد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها