بازنمایی عمومی عملیات ثامن الائمه (ع) در راستای گرامیداشت هفته دفاع مقدس اجرا و مورد استقبال عموم مردم قرار گرفت.
کد خبر: ۸۹۲۶۰۵۷
|
۰۵ مهر ۱۳۹۶ - ۱۲:۴۳

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج زنجان، حضور و استقبال خوب نوجوانان و جوانان و خانواده های ابهری نشان از اهتمام بیش از پیش مردم و جوانان این شهرستان به جایگاه انقلاب و دفاع مقدس  را دارد.

علاقمندان  می توانند جهت بازدید هر روز از ساعت 16الی 17:30 واقع در ابتدای روستای کوی نیک ابهر تا 5مهرماه شرکت  فرمایند.

شایان ذکر است طرح عملیات ثامن الائمه در ۱۵ شهریور ۱۳۶۰ ، تکمیل و سرانجام در ساعت ۱ بامداد روز پنجم مهر ۱۳۶۰ نیروهای اسلام با رعایت اصل غافلگیری کامل و پس از گسترش روی خط ، به طور ناگهانی بر مواضع مقدم دشمن هجوم برده و خاکریزهای اولیه دشمن را بدون زد و خورد اشغال کردند.

با سپری شدن تاریکی، نیروهای هوایی طرفین وارد کارزار شده و هلیکوپترها نیز به پرواز در آمدند و پشتیبانی آتشهای توپخانه هر دو طرف با شدت هر چه تمامتر به مرحله اجرا در آمد، و دشمن نیروهای احتیاط خود را در منطقه شمال محور ماهشهر- آبادان وارد عمل نمود.

ایثار و از خودگذشتگی رزمندگان میهن اسلامی با وجود گرمای شدید، مقاومت سرسختانه دشمن را در هم شکست و بعد از ۴۲ ساعت تلاش مداوم لشگر ۷۷ خراسان و رزمندگان سپاه و نیروهای مردمی، عملیات با موقیت کامل به پایان رسید و نیروهای دشمن در منطقه عملیاتی خسارات سنگینی را متحمل شدند و جزیره آبادان از محاصره آنان خارج شد. 

ارسال نظرات