کمیته روابط خارجی مجلس نمایندگان آمریکا قرار است عصر فردا پنجشنبه ۲ طرح تحریمی علیه حزب‌الله لبنان را به بحث و احتمالاً به رأی بگذارد.
کد خبر: ۸۹۲۶۰۸۶
|
۰۵ مهر ۱۳۹۶ - ۱۳:۱۲

 

به گزارش خبرگزاری بسیج،  در ادامه فشارهای آمریکا بر محور مقاومت در منطقه، خبرها حاکی از بررسی دو طرح برای تشدید تحریم‌ها علیه حزب‌الله لبنان در مجلس نمایندگان آمریکا است.

طبق گزارش رسانه‌های آمریکایی دو اقدام جدید ضد حزب‌الله لبنان در در دستور کار فردا پنجشنبه کمیته روابط خارجی مجلس نمایندگان آمریکا است.

طرح اول به شماره ثبت H.R. 3342 ثبت شده را «مایک گالاگر» نماینده اهل ویسکانسین در مجلس نمایندگان آمریکا پیشنهاد داده و نامش را «تحریم کردن حزب‌الله به دلیل استفاده غیرقانونی از غیرنظامیان به عنوان سپرهای انسانی بی دفاع» گذاشته است.

طراح طرح درصدد اعمال تحریم‌ها «علیه اشخاص و افراد کشورهای خارجی که در نقض گسترده و فاحش حقوق بشر در زمینه استفاده حزب‌الله از غیرنظامیان به عنوان سپر انسانی نقش دارند و مسئول هستند»، است.

در صورت تصویب این طرح در کمیته روابط خارجی و سپس صحن علنی مجلس نمایندگان آمریکا، باید در «سنا» این کشور هم تصویب شود و در نهایت با امضای رئیس‌جمهور آمریکا، تبدیل به قانون شود.

اقدام دوم علیه حزب‌الله لبنان هم در جلسه فردای کمیته روابط خارجی مجلس نمایندگان آمریکا انجام خواهد شد و آن افزودن متمم پیشنهادی رئیس این کمیته به «قانون ممانعت از تامین مالی بین‌المللی حزب‌الله» است.

«اد رویس» رئیس کمیته روابط خارجی مجلس نمایندگان آمریکا پیشنهاد داده که متممی برای اعمال تحریم‌های بیشتر و تازه علیه حزب‌الله و حامیانش به قانون قبلی اضافه شود.

قرار است در جلسه روز پنجشنبه این متمم پیشنهادی هم مورد بحث و احتمالا رای گیری اعضای کمیته روابط خارجی مجلس نمایندگان قرار گیرد.

ارسال نظرات