خبرهای داغ:
ابوالحسن زاده، رئیس شورای هیئات مذهبی آران و بیدگل گفت: پخش عزاداری سنتی آران و بیدگل از شبکه های مختلف رسانه ملی نشان از استقبال عمومی از این نوع عزاداری در کشور است.
کد خبر: ۸۹۲۶۱۴۶
|
۱۰ مهر ۱۳۹۶ - ۰۱:۵۴

به گزارش خبرگزاری بسیج از آران وبیدگل، حسین ابوالحسن زاده با اشاره به نقش تأثیرگذار هیئات مذهبی در فعالیت‌های سیاسی، اجتماعی، فرهنگی و مذهبی شهرستان تصریح کرد: آران و بیدگل به پیروی از عالمان و پیرغلامان حسینی توانسته برنامه های مختلف شهرستان را به‌عنوان برنامه های هیئت محور معرفی کند.

رئیس شورای هیئات مذهبی آران و بیدگل با تأکید بر لزوم حفظ شأن عالمان و پیرغلامان در هیئات مذهبی اضافه کرد: باید از تجربیات پیرغلامان در برنامه ریزی و اجرای برنامه های فرهنگی و مذهبی هیئات استفاده شود.

وی عزاداری سنتی و دسته‌های باشکوه عزاداری شهرستان را در کشور کم نظیر خواند و اظهار کرد: پخش عزاداری سنتی آران و بیدگل از شبکه های مختلف رسانه ملی نشان از استقبال عمومی از این نوع عزاداری در کشور است.

ابوالحسن زاده با انتقاد از ورود سبک های جدید عزاداری و استفاده از آلات موسیقی و اشعار بی محتوا در هیئات مذهبی افزود: این گونه رفتارها نه تنها زمینه ای برای ورود برخی آسیب ها به عزاداری است بلکه دور از شأن و جایگاه اهل بیت(ع) است.

وی در پایان از هیئات مذهبی شهرستان درخواست کرد منشور عزاداری آران و بیدگل را که براساس سبک و سنت شهرستان تدوین شده است مورد توجه قرار دهند.

ارسال نظرات