خبرهای داغ:
مدیرکل کمیته امداد استان قزوین خبر داد:

حضور 25هزار حامی در طرح های اکرام و محسنین در قزوین

مدیرکل کمیته امداد استان قزوین به همراه مدیرکل هماهنگی امور اجرایی توسعه مشارکت های مردمی کمیته امداد با یکی از حامیان طرح اکرام و محسنین دیدار و با ارائه گزارش عملکردی از فعالیت های انجام شده، بر تقویت بسترهای توسعه فرهنگ انفاق و نیکوکاری تأکید کرد.
کد خبر: ۸۹۲۶۱۵۶
|
۰۵ مهر ۱۳۹۶ - ۱۴:۲۹

به گزارش خبرگزاری بسیج در قزوین، مجید مومنی، مدیرکل کمیته امداد استان قزوین در این دیدار خدمت به محرومان را استمرار راه انبیای الهی دانست و بیان کرد: زینب کبری (س) بدن مجروح و بی سر حضرت امام حسین (ع) را تنها از روی جای کیسه بر دوش حضرت به واسطه کمک های شبانه برای فقرا شناخت.
وی ادامه داد: سیره اهل بیت (ع) باید برای ما درس و عبرت عملی باشد و با تأسی به این راه ارزشمند برای خدمت به مددجویان حاضر شویم و آنها را ولی نعمت خود بدانیم.
مدیرکل کمیته امداد استان قزوین با اشاره به حضور حامیان و نیکوکاران در طرح های مختلف کمیته امداد گفت: امروز در طرح اکرام ایتام که برای حمایت از یتیمان اجرا می شود 21 هزار و 29 حامی، حمایت از هزار و 689 یتیم را بر عهده دارند که در سال 95 میزان کمک های ارائه شده شش میلیارد و 762 میلیون تومان بوده است.
وی توضیح داد: در طرح محسنین که فرزندان خانواده های دارای سرپرست بیمار و یا از کار افتاده را شامل می شود؛ چهار هزار و 851 حامی با کمک یک میلیارد و 843 میلیون تومانی حمایت از دو هزار و 618 فرزند تحت حمایت را بر عهده گرفته اند.
مومنی ادامه داد: حامیانی تنها در عرصه کمک مالی تأثیرگذار نیستند بلکه آنها باید به عنوان عامل انفاق از کلام موثرشان استفاده کنند و همچون برخی از حامیان دیگر در عرصه توسعه فرهنگ انفاق و نیکوکاری از طریق افزایش حامیان ایتام و محسنین اقدام کنند.
وی اشتغال زایی را امری مهم در خدمت رسانی به مددجویان دانست و گفت: حامیانی که در واحدهای تولید خود مددجویان را بکارگیری می کنند، بدانند که اشتغال زایی آنها گامی بسیار مهم در امر فقرزدایی است و کمیته امداد نیز در اجرای این امر مهم بسته تشویقی برای کارفرمایان نیکوکار تدارک دیده و اجرایی کرده است.
1001/پ30/ب

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار