خبرهای داغ:
فرمانده سپاه نینوا گلستان:

اگر فرهنگ عاشورایی نبود شهید حججی ها متولد نمی شدند

فرمانده سپاه نینوا گلستان گفت: اگر فرهنگ عاشورایی نبود شهید حججی ها متولد نمی شدند و به این باور الهی نمی رسیدند ، این 26 سال سن شهید حججی را می توانید یک تاثیر کامل از دین و اسلام خواهی ترسیم کنیم .
کد خبر: ۸۹۲۶۲۷۲
|
۰۵ مهر ۱۳۹۶ - ۱۶:۵۸

به گزارش خبرگزاری بسیج گلستان، سردار رحمت الله صادقی فرمانده سپاه نینوا گلستان شامگاه گذشته در یادواره 278 شهید شهرستان بندرگز ، 3 شهید گمنام و 2 شهید غواص شهرستان بندرگز اظهار کرد : در دو قرن گذشته قبل از پیروزی انقلاب هر بار که به ما حمله شد بخشی از سرزمین ما از ما جدا شد ، نمی توانیم در این سه قرن حمله نظامی را مرور کنیم که در این حمله نظامی دشمنان ، بخشی از سرزمین ما از دست ما خارج نشده باشد .

صادقی افزود : این در شرایطی بود که حاکمیت وقت به یکی از ابرقدرتها وابسته بود و در معاهدات نظامی و در وابستگی همه جانبه یکی پیمان نظامی است که اگر حمله ای به کشور ما شد این ابرقدرت از ما دفاع کند و  ما در شرایطی که ابرقدرتی از ما حمایت می کرد زمین از دست می دادیم .

وی با اشاره به اینکه ما کشور بحرین را هبه کردیم تصریح کرد : این کار در حالی انجام شد بدون اینکه کسی فهمد و نه در مجلس و نه در مردم اصلا طرح نشد و به همین راحتی واگذر کردیم لذا این پیشینه ماست تا قبل از دفاع مقدس و بنده اعتقاد دارم که یکی از موضوعاتی که باعث شد صدام به ما حمله کند همین زمینه تاریخی بود که ما تاب و تحمل حملات نظامی گسترده را نداریم و براحتی هم زمین واگذار می کنیم

فرمانده سپاه نینوا گلستان با بیان اینکه عبرت ماست که نوع تفکر می تواند چه بلایی می تواند بر سر یک ملت بیاورد خاطرنشان کرد : نگاه بنی صدر این بود که سپاه تازه تشکیل شده و مردم متقاضی در جنگ به دلیل نداشتن آموزش نظامی و عدم بهره گیری از توان نظامی حق ورود در نیروهای مسلح و جنگ را ندارند .

سردار صادقی ادامه داد : نتیجه این نگاه چی شد ؟ ما در ششماهه اول جنگ 16 هزار کیلومتر مربع از خاک مان معادل چند کشور بزرگ را از دست دادیم  ، در خط پدافندی که بنی صدر ترسیم کرده بود  ما باید در دزفول و اهواز خط پدافندی داشته باشیم ، یعنی خرمشهر و آبادان رفته بود .

وی تاکید کرد : اما مردم ما نسبت به این تصمیم خائنانه تمکین نکردند ، ما در خرمشهر از 36 تا 45 روز مقاومت مردمی داشتیم ، زن و مرد و جوان و پیر و داوطلبان جنگ هم آمدند بدون سلاح و امکانات با ابتدایی ترین امکانات 36 روز سقوط خرمشهر را تعویق انداختند .

این مقام نظامی بیان داشت : گفتمان امام و نهادینه شدن آن در دوران دفاع مقدس انجام شد ، ارتش ما در دوران دفاع مقدس سازمان و ساختار پیدا کرد و مقتدر شد ، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در دفاع مقدس شکل گرفت و به نیروی هوایی و زمینی و دریایی تبدیل شد ، قدرت و توانمندی مردم و بسیج مردمی هم در این ایام روشن شد و جنگ با ورود مردم از انحصار سپاه و ارتش در امد .

صادقی اذعان کرد : ما این درسهای بزرگ را در دوران دفاع مقدس با توسل به عبرتهای عاشورایی بدست آوردیم و پس از دفاع مقدس نیز توانستیم با همین عبرت ها اقدامات دشمنان را از بین ببریم .

فرمانده سپاه گلستان اضافه کرد : بعد زا دفاع مقدس دشمن به سمت تعیین ساختار انقلاب نیامد بلکه سمت فتنه هایی نظیر فتنه سال 88 رفت و ما بصیرت عاشورایی و ثمرات دفاع هشت ساله را در هشت ماه فتنه نشان دادیم و فتنه گران را سر جایشان نشاندند .

سردار صادقی یادآور شد :  به آنها یاد دادیم که اگر دشمن در فتنه موفق نشد ، ما  هم عناصر داخلی فتنه را خوب می شناسیم و تاکتیک های آنها رو می دانیم و باز همین مرم فتنه88 را از بین بردند ، فتنه ای که قبل از ایران در هر کشوری انجام شد آنها را ساقط کرد .

وی بیان داشت : این انقلاب اسلامی در استمرار حرکت نبی مکرم اسلام است ، در امتداد جریان حق است ، اگر در راستای جریان حق و استمرار حکومت انبیا نبود امثال شهید حججی با این باور در عرصه نبرد وارد نمی شد .

صادقی افزود : اگر کسی در باور دینی خود قرص نباشد نمی تواند در مقابل استکبار بایستد و خم به ابرو نیاورد و آرزو کند مانند سید و سالارش شناخته شود  ، حججی سر بریده شد ، مثله شد ، تکرار فرهنگ شمر و یزید را الان داعشی ها تکرار می کنند . اگر فرهنگ عاشورایی نبود شهید حججی ها متولد نمی شدند  و به این باور الهی نمی رسیدند ، این 26 سال سن شهید حججی را می توانید یک تاثیر کامل از دین و اسلام خواهی ترسیم کنیم .

انتهای پیام /

ارسال نظرات
پر بیننده ها