خبرهای داغ:
رئیس اداره امور قرآنی اداره‌کل تبلیغات اسلامی استان قم

عزاداری برای سیدالشهدا(ع) باید سرشار از ایمان و معرفت باشد

رئیس اداره امور قرآنی اداره‌کل تبلیغات اسلامی استان قم گفت: عزاداری برای سالار شهیدان باید سرشار از ایمان به راهی باشد که آن حضرت طی کرده است
کد خبر: ۸۹۲۶۲۹۹
|
۰۵ مهر ۱۳۹۶ - ۱۵:۱۴

به گزارش خبرگزاری بسیج از قم، حجت‌الاسلام سیدجواد عظیمی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگاران در قم اظهار کرد: قیام سیدالشهدا(ع) برگرفته ازهمان اسلام نابی است که پیامبر گرامی(ص) برای ما به ارمغان آورد همان اسلامی که در روز غدیرخم تثبیت شد و بهترین راه انتقال این اسلام همان قیام عاشورا بود.

وی افزود: ما برای زنده نگه داشتن نهضت عاشورایی وظیفه داریم فرهنگی را که امام حسین(ع) به خاطر آن به شهادت رسید احیا کرده و اهداف امام را از این قیام بشناسیم.

رئیس اداره امور قرآنی اداره‌کل تبلیغات اسلامی استان قم تاکید کرد: اگرچه عزاداری برای امام حسین(ع) نشانه دلبستگی به آن حضرت است اما تنها عزاداری و اشک ریختن کافی نیست بلکه باید این ارادت را با ادامه دادن راه آن امام معصوم ثابت کرد.

وی خاطرنشان کرد: عزاداری برای سالار شهیدان باید سرشار از ایمان به راهی باشد که آن حضرت طی کرده است. کاملا بی معنا است برای کسی اشک بریزیم که به اهدافش ایمان نداریم یکی از راه‌های ایمان به راه آن امام بزرگوار به پا داشتن نماز است چرا که ایشان حتی در ظهر عاشورا هم از نماز خواندن غافل نشد.

عظیمی ابراز کرد: درست است که ما باید همواره به رحمت خداوند ایمان داشته باشیم اما این امر نباید سبب شود که ما خود را مجاز به هر گناه و معصیتی بدانیم و گمان کنیم که با رفتن به مجلس سالار شهیدان و اشک ریختن بر مصائب ایشان گناهان ما آمرزیده می‌شود.

وی ادامه داد: کسانی که می‌گویند ای کاش ما در کربلا و در کنار امام حسین(ع) حضور داشتیم باید به خاطر داشته باشند که ما هنوز یک امام زنده در میان خودمان داریم.

رئیس اداره امور قرآنی اداره‌کل تبلیغات اسلامی استان قم ضمن آرزوی تعجیل در فرج حضرت صاحب‌الزمان(عج) عنوان کرد: ما در صحنه کربلا حضور نداشتیم اما می‌توانیم با ادامه دادن راه امام حسین(ع) و ترویج ولایت جزء منتظران حضرت مهدی باشیم و به گونه‌ای رفتار کنیم که حتی اگر در زمان ظهور آن حضرت زنده نباشیم نام ما در لیست منتظران آن حضرت قرار بگیرد چرا که انتظار به معنای واقعی برای ایشان کمتر از شهادت در راه اسلام نیست.

ارسال نظرات
آخرین اخبار