خبرهای داغ:
امام جمعه قم گفت: بسیج به عنوان حامی انقلاب شناخته شده است و یک بسیجی نیز وظیفه دارد به صورت دلسوزانه از انقلاب حمایت کند.
کد خبر: ۸۹۲۶۳۰۰
|
۰۵ مهر ۱۳۹۶ - ۱۸:۵۹

به گزارش خبرگزاری بسیج از قم، آیت الله سید هاشم حسینی بوشهری در دیدار با اعضای بسیج استانداری قم که ظهر امروز در دفتر جامعه مدرسین برگزار شد، با اشاره به اینکه همه تلاش بسیجیان باید در راستای جلب رضای خدا و اهل بیت(ع) باشد، اظهار کرد: واژه بسیجی یک واژه مقدس است و امروز در جامعه ما بسیجی بودن یک افتخار است.

وی افزود: در واژه بسیج معانی مختلفی مانند مسؤولیت پذیری، ایثار، اخلاص، گذشت، احکام شریعت، دلسوزی برای اسلام و انقلاب و خیرخواه جامعه بودن نهفته است که یک بسیجی واقعی باید تمام این معانی را در وجود خود داشته باشد و به آن‌ها عمل کند.

امام جمعه قم از مراسم هایی که توسط بسیج ادارات برگزار می‌شود یاد کرد و گفت: زیارت عاشورا و جلساتی که بسیج ادارات برگزار می‌کند بسیار ارزشمند هستند ولی اعضای بسیج در ادارات باید بدانند که یک بسیجی وظایف گسترده‌ای دارد و باید به صورت یک الگو در اداره و جامعه برخورد کند.

وی با بیان اینکه یک بسیجی باید بر اساس اهداف، شرایط پیرامون خود را تغییر دهد، عنوان کرد: انسان در یک جامعه می‌تواند با گفتار و یا رفتار خود تاثیر گذار باشد و با توجه به روایات اهل بیت(ع) تاثیر رفتار بسیار بیشتر از گفتار است، در نتیجه یکی از راه‌های الگو شدن بسیجیان در اجتماع و ادارات رفتار نیکو و صحیح آن‌ها است.

آیت الله حسینی بوشهری با اشاره به اینکه زیبایی‌های انقلاب باید در یک بسیجی مشهود باشد، مطرح کرد: برخورد و رفتار بسیجیان باید نیکو باشد تا مردم با دیدن برخورد یک بسیجی به جمهوری اسلامی خوش‌بین و برای بسیجی شدن مشتاق شوند.

وی با بیان اینکه یکی از مشکلات جامعه امروز بحث عفاف و حجاب است، خاطرنشان کرد: متاسفانه مشکلات عفاف و حجاب موجود در جامعه فضای جامعه را فاسد کرده است و این مشکل در حال زیاد شدن است و هر روز افراد بیشتری از مرزهای الهی فاصله می‌گیرند.

امام جمعه قم با تاکید بر اینکه کارمند اداری باید در محیط اداره عفاف و حجاب را رعایت کند، تصریح کرد: زمانی که ارباب رجوع‌ به ادارات مراجعه می‌کند وضعیت برخورد، عفاف و حجاب باید به گونه‌ای باشد که بیانگر جمهوری اسلامی در آن اداره باشد و نشانه‌های انقلاب در آن اداره قابل مشاهده باشد.

وی یادآور شد: کارمندها باید در حل مشکلات ارباب رجوع‌ از یکدیگر سبقت بگیرند زیرا با این کار علاوه بر اینکه خداوند از آن‌ها راضی می‌شود مردم نیز به انقلاب خوش‌بین می‌شوند.

آیت الله حسینی بوشهری در پایان اظهار کرد: بسیج به عنوان حامی انقلاب شناخته شده است و یک بسیجی نیز وظیفه دارد به صورت دلسوزانه از انقلاب حمایت کند.

ارسال نظرات