خبرهای داغ:
مسؤول سازمان بسیج سازندگی استان قم خبر داد

راه اندازی هزار کارگاه با تسهیلات بسیج سازندگی در قم

مسؤول سازمان بسیج سازندگی استان قم گفت: تاکنون با تسهیلات بسیج سازندگی استان هزار کارگاه در حوزه اقتصاد مقاومتی راه اندازی شده است که این عدد برای استان قم به عنوان یک استان کوچک، قابل توجه است.
کد خبر: ۸۹۲۶۳۰۱
|
۰۵ مهر ۱۳۹۶ - ۱۹:۰۰

حسین فرهادی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری در قم با اشاره به فعالیت بسیج سازندگی استان قم در حوزه اقتصاد مقاومتی اظهار کرد: از سال 91 برنامه‌های اقتصاد مقاومتی را در قالب فرهنگ سازی در استان آغاز کردیم.

وی ادامه داد: بسیاری از افراد دارای انگیزه کار هستند، اما نیاز به گرفتن تسهیلات دارند، در این راستا از سال 92 پرداخت تسهیلات به مردم برای اجرای پروژه‌های اقتصاد مقاومتی را از منابع بسیج آغاز کرده و در این قالب تاکنون 22 میلیارد تومان تسهیلات را به کارگاه‌ها در حوزه اقتصاد مقاومتی پرداخت کردیم که این تسهیلات بین پنج تا 30 میلیون تومان بود.

مسؤول سازمان بسیج سازندگی سپاه امام علی بن‌ ابیطالب(ع) استان قم افزود: تسهیلاتی که این سازمان می‌دهد از اعتبارات دولتی نیست و برای مقرون به صرف شدن این تسهیلات، پرداخت 10 درصد سود بانکی را بسیج متقبل شده و تسهیلات سازمان بسیج سازندگی با سود 16 درصد به مردم پرداخت شد.

فرهادی با اشاره به پرداخت تسهیلات به مردم توسط بسیج سازندگی اظهار کرد: امسال این تسهیلات با سود بانکی 10 درصدی به مردم پرداخت می‌شود و عرصه کاری بسیج در این حوزه امنیت غذا است و برای پرورش ماهیان سردآبی و گرم آبی، پرورش شتر، پرورش ماکیان، کشت زعفران، پرورش زنبور عسل ، پرورش قارچ خوراکی و کشت گیاهان دارویی تسهیلات می‌دهیم.

وی ادامه داد: با توجه به کمبود در استان قم سعی در حمایت از تولید محصولات مقرون به صرفه در محدوده‌های کوچک در استان داریم.

مسؤول سازمان بسیج سازندگی سپاه امام علی بن‌ ابی طالب(ع) استان قم خاطرنشان کرد: صنایع دستی دریایی از کار است و سال گذشته 1.5 میلیارد تومان تسهیلات را به کارگاه‌های صنایع دستی در استان پرداخت کردیم.

وی یادآور شد: تاکنون با تسهیلات بسیج سازندگی استان قم هزار کارگاه در حوزه اقتصاد مقاومتی راه اندازی شده است که این عدد برای استان قم به عنوان یک استان کوچک، بزرگ است.

ارسال نظرات