سردار اهوازیان:

خون شهید حججی به داد عزت ملی ایران رسید

سردار اهوازیان به شهادت شهید محسن «حججی» اشاره کرد و گفت: شهید حججی رفت تا از دشمن برای ما سلفی عزت بگیرد. هر وقت ما را خواب غفلت می گیرد، شهدا ما را بیدار می کنند.
کد خبر: ۸۹۲۶۳۳۸
|
۰۶ مهر ۱۳۹۶ - ۰۰:۰۵

به‌گزارش خبرگزاری بسیج استان مرکزی؛ سردار اهوازیان از فرماندهان دوران دفاع مقدس در مراسم بزرگداشت ایثارگری‌های شهدای دوران دفاع مقدس که به همت پایگاه مقاومت بسیج شهید رجایی در پالایشگاه امام خمینی(ره) شازند برگزار شد، شهداء را چشم و چراغ این جامعه دانست و گفت: راه شهدا امروز هم ادامه دارد و شهدای مدافع حرم این چراغ را روشن نگه داشته اند.

وی با ابراز علاقه و اهدای درود بر جوانان بسیجی شاغل در صنعت گفت: «خدا را شکر که در سرزمین جمهوری اسلامی ایران هستیم. دشمن می خواست منابع نفتی ایران را به دست بگیرد. به همین دلیل هشت ماه قبل از شروع جنگ تحمیلی شروع به دسیسه علیه کشورمان کرد تا خوزستان را تحت کنترل خود درآورد که در آن زمان عراقی ها هشت پایگاه در کشور ما دائر کرده بودند. ما تازه انقلاب کرده بودیم و کشور در التهاب بود و فضای بصیرتی در کشور خنثی بود.

این فرمانده دوران دفاع مقدس تصریح کرد: وقتی دشمن به ما حمله کرد، مردم غافلگیر شدند و با این که کشور 36 میلیون نفر جمعیت داشت اما تنها 600 نفر برای دفاع به کنار مرزها آمدند. ما با کمترین امکانات کوچه به کوچه می‌گشتیم و با عراقی‌ها می‌جنگیدیم و باز هم تکرار می کنم علت آن بود که در آن زمان مردم نسبت به حمله بعثی‌ها بصیرت لازم را نداشتند و یک عده در خواب بودند .

سردار اهوازیان ادامه داد: خرمشهر 37 روز مقاومت کرد، خدا رحمت کند برادران شهیدم را؛ هنوز دغدغه آن سال‌ها در جان ما است. اگر به جای 600  نفر 3000 نفر به کمک ما می‌آمدند، خرمشهر سقوط نمی‌کرد اما بصیرت بود.

وی با تقدیر از شهدای مدافع حرم ادامه داد: در حال حاضر عده ای به ما می گویند چرا شما حامی حافظ اسد هستید . در پاسخ باید بگویم الآن داعش سراغ حضرت زینب(س) آمده است . سوریه یک کشور مسلمان است و در زمان جنگ به ما خیلی کمک کرده است. دفاع از مسلمانان نه جغرافیا می شناسد و نه مرز؛ مگر آنها مسلمان نیستند؟ با حمله داعش به سوریه 90 درصد آن سقوط کرد. در آن زمان کاخ بشار اسد را با خمپاره 60 می زدند . داعش به پشت دیوارهای قدیم زینبیه رسیده بود و فاصله داعش با حرم حضرت زینب (س) یک دیوار سی سانتی بود .

این فرمانده دوران دفاع مقدس به شهادت شهید محسن «حججی» اشاره کرد و گفت: شهید حججی رفت تا از دشمن برای ما سلفی عزت بگیرد. هر وقت ما را خواب غفلت می گیرد، شهدا ما را بیدار می کنند . شهدا مانند یک نارنجک فرهنگی هستند که هر جایی باشند محیط پیرامونشان را تحت تأثیر قرار می دهند .

سردار اهوازیان ادامه داد: ایران بیشه شیران است و یک شیر اگر غرش نکند شغالها غرش می کنند. این خون شهید چیست که همه را تکان می دهد؟ چرا بعضی ها می گویند شهدا برای پول رفتند؟ جهان بوی شهدا را گرفته است و عن قریب است که امام زمان (عج) با لشگر شهیدان فرا برسد. تا امام زمان و ائمه اطهار (ع) نخواهند هیچ کس نمی تواند بند کفشش را برای شهادت ببندد. شهادت توفیق می خواهد. شهداء انقلاب ما را بیمه کرده اند . امروز بصیرت جهاد اکبر است .

وی خاطرنشان کرد: اگر قرار باشد یک خار کوچک به پای ولایت فرو برود، ای کاش آن خار اول به جان ما بخورد.

انتهای پیام/

ارسال نظرات