فرمانده سپاه فتح استان در مراسمی با تجلیل از شکارچی غولهای زرهی (تانکهای عراقی) در 8 سال دفاع مقدس بر دستان عزیز قلی کافیانی سردار بی نشان کهگیلویه و بویراحمد بوسه زد.
کد خبر: ۸۹۲۶۳۴۱
|
۰۵ مهر ۱۳۹۶ - ۲۰:۵۸
سردار بوعلی گفت: عزیز قلی کافیانی اهل روستایی دور افتاده درتجلیل از تک تیرانداری که ۳۵ تانک دشمن را منهدم کرد دهستان محروم زیلایی است که همه‌ی ۸ سال دفاع مقدس را در جبهه‌ها حضور درخشان داشت.

سر دار بوعلی افزود: این دلاور بسیجی در ۱۴ عملیات به عنوان نیروی خط شکن و تک تیرانداز حضور بی بدیلی داشت و به دلیل شجاعت و جسارت بالا به شیر بویراحمد معروف بود.

وی گفت: همرزمان این رزمنده از او به قاتل ارابه‌های جنگی دشمن و تک تیر اندازی قدر یاد می‌کنند که در تیر اندازی با آر پی ج. ۷ تبحر خاص داشت به گونه‌ای که در یک عملیات ۳۵ تانک دشمن را منهدم کرد و و همین هم منجر به عقب نشینی و شکست دشمن شد.
سرهنگ رحیمی مسئول عملیات سپاه فتح استان گفت: یک فرد آموزش دیده در یک روز می‌تواند ۳۰ گلوله آر پی جی شلیک کند در حالی که این رزمنده دلاور یک روز در یک عملیات دست کم ۲۰۰ گلوله‌ی آب پی جی شلیک و ماشین‌ها جنگی دشمن را زمین گیر کرد.
عزیز قلی کافیانی در عملیات فاو نیز با دست خالی به سنگر دشمن رفت و پس از خلع سلاح تیر بار چی دشمن منجر به شکستن خط مقدم دشمن و اسارت ۵۰۰ نیروی عراقی شد همچنین در عملیات والفجر ۸ هم ۸۰ عراقی را به تنهایی اسیر کرد.
در دوران دفاع مقدس به جهت شجاعت در نبرد ۲ بار مدال شجاعت از دست فرماندهان جنگ از جمله فرمانده وقت سپاه سر لشکر محسن رضایی دریافت کرد.
این سردار بی نام و نشان و جانباز جنگ تحمیلی حالا در روستایی دور افتاده زندگی می‌کند و از مشکلات مالی رنج می‌برد.
ارسال نظرات