دانش آموزان بلهزار بویراحمد چشم انتظار کلاس درس

حدود ۲۰۰ دانش آموز دختر و پسر پایه ششم ابتدایی روستای بلهزار بویراحمد به دلیل نبود کلاس سرگردان شده‌اند.
کد خبر: ۸۹۲۶۳۵۵
|
۰۵ مهر ۱۳۹۶ - ۲۱:۲۰
تراکم بالای دانش آموزان و کمبود کلاس درس به‌ویژه در روستاهایدانش آموزان بلهزار بویراحمد چشم انتظار کلاس درس مهریان و بلهزار در حاشیه شهر یاسوج بیش از پیش اهالی این منطقه را نگران کرده است.
براساس آخرین سرشماری نفوس و مسکن سال ۹۵، جمعیت شهرستان بویراحمد به مرکزیت یاسوج به مرز ۳۰۰ هزار نفر رسیده، اما متناسب با رشد این جمعیت، فضای آموزشی مورد نیاز ساخته نشده است.
مدیرکل آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد گفت: کمبود فضای آموزشی یکی از معضل‌ها و بحران‌های جدی در این استان است و در برخی مناطق در یک فضای آموزشی چهار مدرسه فعالیت می‌کنند.
زارع پور تأکید کرد: در یکی از فضا‌های آموزشی شهر مادوان از توابع شهرستان بویراحمد هم‌اینک چهار مدرسه فعالیت می‌کند.
وی افزود: در یک مدرسه روستای بلهزار شهرستان بویراحمد نیز به ازای ۳۰۰ دانش آموز تنها یک سرویس بهداشتی وجود دارد.
مدیر آموزش و پرورش بویراحمد هم با بحرانی خواندن وضعیت مدارس این شهرستان، به کمبود فضای آموزشی در منطقه اشاره کرد و ادامه داد: برای جلوگیری از ترک تحصیل دانش آموزان مجبور به ثبت نام مازاد دانش آموزان در مدارس شهرستان شده‌ایم.
سید علی اکبر هاشمی افزود: مشکلات کمبود فضای آموزشی تنها مربوط به منطقه مادوان و بلهزار در شهرستان بویراحمد نیست بلکه مشکلات شهر یاسوج بیشتر از سایر جا‌ها خودنمایی می‌کند.
روستا‌های بلهزار، مادوان و مهریان از مناطق پیرامونی و حاشیه شهر یاسوج هستند که از سال‌های قبل تاکنون طرح ساماندهی و الحاق آنان به یاسوج در دستور کار مسئولان قرار گرفته است.
در چند سال گذشته وجود مشکلاتی همچون کمبود امکانات در سایر شهرستان‌های کهگیلویه و بویراحمد سبب مهاجرت بی‌رویه از روستا‌ها و شهرستان‌های کوچک به سمت شهر یاسوج شده به‌گونه‌ای که در سال‌های اخیر بیش از ۳۰ هزار نفر در حاشیه شهر یاسوج اسکان پیدا کرده که با مشکلات عدیده‌ای هم مواجهه اند.
ارسال نظرات
آخرین اخبار