دولت مهرورز مهری به تکمیل مصوبه خود نداشت و اکنون هم دولت تدبیر برای پل سوم بشار یاسوج تدبیری ندارد.
کد خبر: ۸۹۲۶۳۶۳
|
۰۵ مهر ۱۳۹۶ - ۲۱:۲۸
زمان فوت یک خانم یاسوجی وضع حمل و علت فوت دیر رسیدن به بیمارستان امام سجاد یاسوج اعلام شد.

همراهان این خانم باردار علت دیر رسیدن به بیمارستان را فصل تابستان و ترافیک شدید در پل اولبی مهری و بی تدبیری دولت به یک پل بشار دانستند و اعلام کردند: اگر بار شدید ترافیک بر روی این پل نبود این اتفاق نمی‌افتاد و گله کردند که چرا مسئولان پل سوم رودخانه بشار یاسوج را تکمیل نمی‌کنند.

پل سوم بشار در انتهای شهرک بلکو و چسپیده به پارک بزرگ مهرورزی یکی از مصوبه‌های سفر اول دولت نهم (فروردین ۸۵) به استان بود به دستور هیئت دولت برای کاهش ترافیک پل‌های اول و دوم بشار و پیوند دادن ضلع جنوبی شهر یاسوج به کمربندی یاسوج ـ. شیراز کلنگ زنی شد.

این در حالی است که این پل در زمان استانداری سید مسعود حسینی مصوب و در زمان استانداری قوام نوذری مورد بی توجهی قرار گرفت و اکبر نیکزاد و موسی خادمی وعده‌های افتتاح را دادند و اکنون هم منتظر تدبیر علی محمد احمدی که کمتر از یک ماه است سکان استانداری را برعهده گرفته است.

ابتدا اجرای این پل به شهرداری یاسوج و بعد‌ها به اداره راه و شهرسازی واگذار شد اکبر نیکزاد استاندار وقت در روز‌های اول شروع کار خود در سال (۱۳۹۰) کمر همت برای افتتاح‌ای پل بست به گونه‌ای که ۷۵ درصد کار انجام گرفت، اما در یک بروکراسی اداری مانده و نبود بودجه عمرانی مشخص، داشتن معارضات اجتماعی، مزید به علت شد تا رشد ۷۵ درصدی این پل دوباره در رکودی خاص قرار گیرد.

استاندار بعدی حسن صابری آخرین استاندار دولت مهرورزی نه تنها چندان علاقه‌ای به این پل نشان نداد بلکه برای برون رفت شهر یاسوج از بن بست ترافیکی و نزدیک شدن به بیمارستان بالای تپه‌ای شهر یاسوج، دستور به ساخت پلی در شمال شهر یاسوج واقع در چم گنجشکی گرفت، اما صابری رفت و پروژه پل سوم بشار دوباره در یک پیچ تاریخی دیگر گیر افتاد و اتمام یا به بهره برداری آن باز هم در بروکراسی اداری و معارضات اجتماعی گیرکرد.

معاون عمرانی استاندار با بیان این موضوع که برداشت بی رویه و بیش از اندازه از بستر رودخانه موجب خالی شدن زیر پایه این پل شده است گفت: چند لوله آب و گاز از این مسیر می‌گذرد که قبلا در زیر بستر پل قرار داشتند و اکنون بالاتر از سطح شمع‌های پل قرار گرفتند.

پژمان نیک اقبالی با انتقاد از نبود اعتبار کافی برای اتمام این پروژه حیاتی در شهر یاسوج ادامه روند تکمیل این پروژه را با اعتباری بالغ بر ۵۰ میلیارد ریال می‌داند و می‌گوید؛ هم اکنون یک میلیارد تومان اعتبار به این طرح اختصاص یافته که برای تکمیل آن کافی نیست.

وی با بیان این موضوع که با این یک میلیارد فقط می‌توانیم معارضات را حل کنیم و به هیچ وجه پل راه اندازی نمی‌شود، افزود: مطالبات معارضان چیزی حدود ۷۰۰ تا ۸۰۰ میلیون تومان است و بقیه اعتبار را باید صرف رم‌های شروع و پایان پل کنیم.

موضوعی که باعث انتقاد آیت الله ملک حسینی، نماینده، ولی فقیه در استان از مسئولان اجرایی دولت یازدهم در بحث معارضات پروژه‌های مهم عمرانی شد و به آنان در سالروز هفته دولت گفت، اگر نمی‌توانید معارضی را در یک پروژه عمرانی حل کنید دیگر بر روری آن پروژه کار نکنید و به گونه‌ای دیگر این موضوع را حل کنید.

گفتنی است پل سوم بشار با حدود ۷۵ درصد پیشرفت فیزیکی به طول ۱۳۰ متر و دارای دو دهانه ۲۵ متری و دو دهانه ۴۵ متری، دو باند رفت و برگشت با عرض هر کدام ۱۱ متر است که تاکنون ۳۵ میلیارد ریال هزینه در برداشته و در سال‌های اخیر به دلیل کمبود اعتبار و تملک ۲۱ هزار مترمربع از زمین‌های کشاورزی اطراف آن متوقف شده است.

خبر‌های که امروز ار روزنه‌های خبرگزاری‌های استان منتشر می‌شود حرف‌هایی دیگر را می‌زند و آن هم کلنگ زنی پل دیگری به نام پل پنجم بشار در سفر دو روزه معاون برنامه بودجه دولت یازدهم بوده که موجب تعجب مردم استان به ویژه شهر یاسوج شده است.

بیمارستان ۲۸۳ تخت‌خوابی شهید دکتر جلیل در مرکز استان، مجموعه فرهنگی و هنری شهر یاسوج، جاده ملی پاتاوه– دهدشت، موزه یاسوج نیز سرنوشتی مانند پل سوم بشار دارند.
ارسال نظرات