مدیرکل صنعت معدن و تجارت استان از اختصاص 141 میلیارد تومان تسهیلات بانکی به 127 واحد صنعتی و تولیدی خبرداد.
کد خبر: ۸۹۲۶۳۶۷
|
۰۵ مهر ۱۳۹۶ - ۲۱:۳۲
مدیرکل صنعت معدن و تجارت استان در کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان بااعطای حدود ۱۴۱ میلیارد تومان تسهیلات بانکی برای رفع موانع تولید در استان بیان اینکه این میزان اعتبار برای رفع موانع تولید ۱۲۷ واحد تولیدی و صنعتی در کهگیلویه وبویراحمد اعطا شد گفت: از این مبلغ ۸۰ میلیارد تومان مربوط به بخش صنعت و بقیه مربوط به بخش کشاورزی بوده است.

داریوش دیودیده افزود: بانک‌های خصوصی در سال ۹۵ و ۹۶ در زمینه اعطای تسهیلات رفع موانع تولید همکاری لازم را نداشتند.
وی دلایل اجرایی نشدن مصوبات این کارگروه اشاره کرد و گفت: محدودیت اختیارات مدیران استانی، بانک ها، دستگاه‌ها و شرکت‌های دولتی، تامین وثیقه، بی توجهی به مصوبات و عمل نکردن به مصوبات کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید و نبود ساز و کار مشخص برای برخورد با کسانی که مانع اجرایی شدن مصوبات می‌شوند از مهم‌ترین دلایل بوده است.

جعفر گوهرگانی رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان هم در این کارگروه گفت: بار اعطای تسهیلات نباید بر دوش چند بانک باشد و اگر سایر بانک‌ها همکاری نداشته باشند، جذب تسهیلات در بخش کشاورزی قطعاً کمتر از ۳۰ درصد خواهد بود.
حسن نوروزی رئیس سازمان برنامه و بودجه استان هم در این جلسه گفت: نرخ سود ۱۸ درصد تسهیلات بانکی، کم بودن زمان بازپرداخت تسهیلات سرمایه در گردش و نبود ضمانت اجرایی برای مصوبات این کارگروه از جمله مشکلات سد راه به نتیجه رسیدن مصوبات این کارگروه است.
استاندار کهگیلویه وبویراحمد افزود: برای بررسی دقیق‌تر اجرای مصوبات کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید و اعطای تسهیلات بانکی در جلسه بعدی باید جدولی از وضعیت پرداخت تسهیلات توسط بانک ها، منابع مالی، کفایت سرمایه و منابع داخلی بانک‌ها ارائه شود.
علی محمد احمدی در پایان این کار گروه، خروج مدیران کل را از استان بدون هماهنگی با استانداری منع کرد و گفت: مدیران و روسای دستگاه‌های مختلف باید در جلسات استانی حضور داشته باشند و غیر از بالاترین مقام دستگاه، هیچ کس به عنوان نماینده مدیران در جلسات پذیرفته نمی‌شود.
ارسال نظرات