خبرهای داغ:
مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خوزستان:
مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خوزستان گفت: اگر بخواهم نقش دولت در دفاع مقدس را در خوزستان تدوین کنیم مشاهده خواهیم کرد که به اندازه تمام کشور نقش داشته است.
کد خبر: ۸۹۲۶۴۰۷
|
۰۵ مهر ۱۳۹۶ - ۲۳:۵۱
سردار محمد علیپور امروز در جلسه شورای اداری استان خوزستان که در سالن شهید هاشمی استانداری خوزستان برگزار شد، اظهار داشت: دفاع مقدس در خوزستان در تمام لایحه‌های زندگی مردم استان تاثیر داشته و دارد.

وی ادامه داد: این تاثیرگذاری دفاع مقدس در روز‌های اولی که خوزستانی‌ها با دست خالی دشمن را زمین گیر کردند و مانع از رسیدن به مکان‌های حساس و ویژه از سوی دشمن شدند.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خوزستان گفت: دشمن در تمامی مرز بین ایران و عراق با سه سپاه به تجاوز شروع کرد و با نگاهی به نقشه دشمن می‌بینیم که بیشترین تلاش را در جنوب و با ۵ محور انجام داده است.

سردار علیپور یادآور شد: ۴۰ روز نخست جنگ تحمیلی بسیار پراثر و تاثیرگذار بود که زن و مرد خوزستانی در نقاط مرزی و دیگران نقاط توانستند دشمن را زمین گیر کنند.

وی با اشاره به جمع‌آوری اسناد و مطالب توسط بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خوزستان، گفت: این اقدام در سه وضعیت انجام شده که نخستین آن نقش نیرو‌های مسلح در خوزستان و آنچه که نیرو‌های مسلح نقش آفرینی کردند.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خوزستان ادامه داد: وضعیت دوم نقش دولت در دفاع مقدس شامل کلیه ادارات، سازمان‌ها و ارگان، نمایندگان دولت و آنچه که نقش آفرینی کردند؛ بخش سوم نیز نقش مردم، مساجد، حسینیه‌ها، بازار، ائمه جمعه و جماعات و هرکسی که به هرشکلی که در این مقطع وارد شد و نقش آفرینی کرد.

سردار علیپور با بیان این‌که اگر بخواهم نقش دولت در دفاع مقدس را در خوزستان تدوین کنیم مشاهده خواهیم کرد که به اندازه تمام کشور نقش داشته است، افزود: هر نهاد و سازمان در خوزستان دنیایی از مطلب و سند است؛ نزدیک به ۱۵۰ مجلد صرفا در رابطه به یک سازمان از دولت را صحافی کردیم.

وی با اشاره به نامه معاون اول رئیس جمهور و وزیر کشور خطاب به استاندار خوزستان مبنی بر تدوین نقش شهرستان‌های خوزستان در دفاع مقدس، ادامه داد: اگر هر شهرستان خاطرات مدیران دوران دفاع مقدس را جمع‌آوری کند نزدیک به ۳۰ کتاب را در این رابطه خواهیم داشت.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خوزستان با اشاره به آغاز تدوین تاریخ شفاهی از ۳ شهرستان خوزستان، عنوان کرد: اگر بتوان تاریخ شفاهی را جمع‌آوری کرد کار بزرگی صورت گرفته است؛ تاریخ شفاهی یعنی مدیریت بحران، جنگ و لایه‌های پنهانی که دیده نمی‌شوند، اما وجود دارند.

سردار علیپور با بیان این‌که درخصوص باغ موزه هنوز به جایی نرسیدیم، ولی مشاور انتخاب و تأمین بودجه فعالیت مشاوره نیز از سوی سازمان برنامه‌ریزی خوزستان انجام شده است، اظهار داشت: اگر کشوری درخصوص با موضوعات خود بتواند تمدن‌سازی کند ماندگاری را برای مردم خود ایجاد کرده است.

 در حاشیه جلسه شورای اداری خوزستان باتوجه به هفته دفاع مقدس از سی عنوان کتاب دفاع مقدس و ۱۵۱ جلد از اسناد جمع آوری شده نقش دولت در دفاع مقدس باحضور استاندار، معاونین، سردار علیپور، نماینده مردم شوشتر در مجلس شورای اسلامی و رئیس سازمان برنامه و بودجه استان رونمایی شد.

همچنین از فاضل بنی اسد، مدیر اجرایی نشر آثار دفاع مقدس خوزستان، ستاره عرفانی راد، نویسنده کتاب کوکا مو نمیخوام شهید بشوم و بتول دوسعلی وند مدیر اجرای نشر آثار دفاع مقدس خوزستان تقدیر و تشکر به عمل آمد.
ارسال نظرات
پر بیننده ها