به مناسبت شکست حصر آبادان و هفته دفاع مقدس مراسم بزرگداشتی در مسجد آیت الله بروجردی اداره کل راه آهن شمالشرق یک شاهرود برگزار شد.
کد خبر: ۸۹۲۶۴۶۴
|
۰۶ مهر ۱۳۹۶ - ۰۸:۱۴
به گزارش خبرگزاری بسیج از شاهرود، به مناسبت سالروز شکست حصر آبادان و هفته دفاع مقدس، مراسم بزرگداشتی به همت پایگاه‌های بسیج راه آهن حوزه بسیج ادارات الحدید شاهرود در مسجد آیت الله بروجردی اداره کل راه آهن شمالشرق یک شاهرود برگزار شد.
در این مراسم که مسئولین و کارکنان و بسیجیان ادارات حضور داشتند، حجت الاسلام مدیحی استاد حوزه و دانشگاه در سخنانی با بزرگداشت این ایام با بیان اینکه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس ما برگرفته از قیام عاشورای حسینی اظهار کرد: تلاش دشمنان انقلاب اسلامی در این مدت قریب به چهل سال تغییر این نظام الهی است چرا که با مکتب و اهداف آن‌ها همخوانی ندارد و در تضاد با آنهاست.
وی افزود: امام حسین (ع) برای این قیام کرد که اسلام ناب در خطر انحراف و نابودی قرار داشت و امام با قیام خود و نثار جان خود و اصحاب و یارانش این نظام الهی را از مسیر انحراف دور کرد و به مسیر اصلی خود بازگشت.
مدیحی خاطر نشان کرد: در دوران دفاع مقدس نیز رزمندگان ما در مقابل توطئه استکبار جهانی برای محو اسلام ناب که بعد از ۱۴۰۰ سال دوباره سربرآورده ایستادگی کردند و در این مسیر به سالار شهیدان اقتدا کردند.
وی تصریح کرد: نمونه هایی، چون شکسته شدن حصر آبادان و یا آزادسازی خرمشهر و بسیاری دیگر از عملیات‌های ما در دوران دفاع مقدس حتماً دست قدرت خدا در آن بوده است چرا که توان نظامی ما با دشمن قابل مقایسه نبوده است و این ایمان و معنویت و صلابت و ایستادگی رزمندگان ما سبب پیروزی شده است.
در این مراسم جانباز مدافع حرم محسن مریدیان به مرثیه خوانی در وصف امام حسین (ع) و شهدا پرداخت.
تجلیل از ایثارگران دفاع مقدس بسیج ادارات از دیگر برنامه‌های این مراسم بود.
ارسال نظرات
پر بیننده ها