خبرهای داغ:
حجت الاسلام مرتضوی در نشست هفته دفاع مقدس واحد امیدان بسیج دانش آموزی خرقانی شاهرود گفت: امروز وظیفه همه ما حرکت در مسیر شهدا و توجه به وصیت نامه آنهاست و شما دانش آموزان با تحصیل علم و دانش همراه با معرفت و بصیرت می توانیم ادامه دهنده راه شهدا باشیم.
کد خبر: ۸۹۲۶۴۷۶
|
۰۶ مهر ۱۳۹۶ - ۰۸:۳۵
به گزارش خبرگزاری بسیج از شاهرود، حجت الاسلام سیدرضا مرتضوی در نشست هفته دفاع مقدس واحد امیدان خرقانی بسیج دانش آموزی حوزه ایمان که در نمازخانه دبستان شیخ ابوالحسن خرقانی شاهرود برگزار شد در سخنانی با گرامیداشت هفته دفاع مقدس و ماه محرم با بیان اینکه این امنیت و آرامش را به برکت مجاهدت رزمندگان در دوران دفاع مقدس داریم اظهار کرد: اگر آن جانفشانی‌ها و ایثارگری‌ها نبود ما امروز معلوم نبود در چه وضعیتی قرار داشتیم و شاید از بسیاری از کشور‌های اطرافمان بدبخت‌تر و ناامن‌تر بودیم.
وی با بیان اینکه هشت سال جنگ تحمیلی که عراق بر ما وارد نمود برکات فراوانی به همراه داشت افزود: امام راحل در بیانات مختلف خود به این دستاورد‌ها اشاره می‌کند که این جنگ تحمیلی هر چند ویرانی و شهادت داشت، اما رویش‌ها و برکات فراوانی را برای ملت ما به ارمغان آورد.
مرتضوی ادامه داد: شعار ما می‌توانیم در جنگ هشت ساله به ظهور رسید و ما توانستیم با دست خالی در برابر دشمن با تمام امکانات نظامی و تسلیحاتی و اطلاعاتی مقاومت کنیم و بتوانیم به بسیاری از تجهیزات نظامی با استعداد و تلاش جوانان کشور دست یابیم که امروز این انرژی هسته‌ای و این موشک‌ها و سایر تجهیزات از برکت همان استعداد و شکوفا شدن آنهاست.
وی تصریح کرد: در هشت سال دفاع مقدس ما دفاع کردیم و دشمن تهاجم کرد و به دنیا نشان دادیم که ما برای این می‌جنگیم که از کشورمان دفاع کنیم و قصد کشور گشایی و حمله به کشوری را نداریم.
سرمربی نظام صالحین بسیج دانش آموزی با بیان خاطراتی از شهدا دفاع مقدس تاکید کرد: امروز وظیفه همه ما حرکت در مسیر شهدا و توجه به وصیت نامه آنهاست و شما دانش آموزان با تحصیل علم و دانش همراه با معرفت و بصیرت می‌توانیم ادامه دهنده راه شهدا باشیم.
وی با بیان اینکه امروز دشمنان از علم و دانش ما هراس دارند گفت: اگر ما به دنبال علم می‌رویم برای پیشرفت و تعالی و رشد کشورمان است، اما دشمنان ما این را نمی‌خواهند چرا که اگر ما قدرتمند شویم باید ما را به عنوان قدرت قبول کنند که این را نمی‌خواهند، اما ما تلاش خود را کرده ایم و به این اقتدار دست یافته ایم.
مرتضوی با اشاره به هفته احیا امر به معروف و نهی از منکر گفت: امام حسین برای احیا امر به معروف و نهی از منکر قیام کرد چرا که کار‌های خوب در آن دوران کمرنگ شده و کار‌های زشت زیاد شده بود و همین سبب شده بود که جامعه اسلامی به سمت انحراف برود.
وی عنوان کرد: امروز نیز دشمن می‌خواهد با ترویج کار‌های زشت در جامعه و کمرنگ کردن کار‌های خود به اهدافش برسد، اما شما دانش آموزان باید مراقب باشید و در مسیر خواسته‌های دشمنان حرکت نکنید.
مسئول تعلیم و تربیت بسیج سپاه شاهرود با بیان اینکه درس خواندن و گوش کردن به سخنان معلم و پدر و مادر از کار‌های خوب و معروف است افزود: شما دانش آموزان باید قدر خانواده‌های خود را بدانید که شما را پرورش داده اند و به این مرحله رسانده و بعد از این هم مراقب شما هستند و با گوش کردن به سخنان آن‌ها و خدمت به پدر و مادر باید جبران این زحمات را نمایید.
وی با گرامیداشت ایام محرم بر استفاده و بهره از این ایام برای خودسازی فردی و اجتماعی تاکید کرد.
ارسال نظرات
پر بیننده ها