در همایش تجلیل از زنان ایثارگر که در سنندج از ۳۰ بانوی ایثارگر کردستانی تجلیل شد.
کد خبر: ۸۹۲۶۴۸۶
|
۰۶ مهر ۱۳۹۶ - ۰۸:۴۲
به گزارش خبرگزاری بسیج از کردستان، سردار مراد حسنی مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان کردستان  در همایش تجلیل از زنان ایثارگر گفت: ایرانیان الگوی به تمام معنایی برای جهان اسلام هستند و ۳۸ سال نشان دادند که خدا و قرآن یکی است و شیعه و سنی می‌توانند با وحدت الگویی برای جهانیان باشند.


وی گفت: ۵۳۱ زن شهید در استان کردستان وجود دارد که ۷۲ نفر از آن‌ها اسلحه بدست بودند و همواره در راهپیمایی‌ها و جبه‌های جنگ پیشقدم بودند.

حسنی اظهار کرد: کار کردن در حوزه معرفی شهدا کار بسیار ارزشمندی است و به فرمود: ه رهبر معظم انقلاب " فضیلت این کار کمتر از خود شهادت نیست" بنابراین کاری که برای شهدا انجام می‌شود کار با فضیلتی بوده و می‌شود از زندگینامه این شهدا و زنان شهیده الگوبرداری کرد.


لحظه شهادت رزمندگان، سخت‌ترین لحظات پرستاری یک بانوی رزمنده

" ایران ترابی " یکی از بانوان رزمنده ۸ سال دفاع مقدس که همواره در جبهه‌های جنگ دوشادوش مردان حضور داشتند اظهار کرد: با پیروزی انقلاب اسلامی، فتنه گران ساکن ننشستند، چون ما از سلطه گویان بیرون آمده بودیم و رهبری استوار داشتیم. این‌ها درد‌هایی برای دشمنان بود تا منافقین دست به دست هم دهند و برای تجزیه‌ی کردستان و خوزستان نقشه کشیدند.

وی به خاطراتی از دوران دفاع مقدس و محاصرات شهرستان پاوه پرداخت و گفت: رخی از واقعیت‌های جنگ یا اصلا گفته نشده و یا بسیار کم به آن‌ها پرداخته شده، نسل جدید باید بداند که بسیاری از زنان امدادگر مجروح در دوران دفاع مقدس از روحیه‌های بالایی برخوردار بودند و آن‌ها حتی به سایر مجروحان و بیماران بستری دلداری می‌دادند.


ترابی که اوج دوران جوانی خود را در مناطق جنگی گذرانده با اشاره به حضور زنان در پاوه در زمان حضور ضد انقلاب در این شهر، افزود: بسیاری از این افراد چادر‌های خود را به کمر بسته و غذای گرم به سنگر‌ها می‌رساندند و حتی در محاصره این شهر سلاح به دست گرفتند.


وی که جزو نخستین گروه پزشکی اعزامی به مناطق جنگی بود، اضافه کرد: شرایط سخت جنگ از من یک تکنیسین بیهوشی ساخت.


ترابی که در زمان جنگ در سوسنگرد مسئولیت پذیرش مجروحان از چند جبهه را در بیمارستان این شهر عهده دار بود، تصریح کرد: شاهد فعالیت بسیاری از زنان در آبادان بودم که در پشت خاکریز‌ها اقدام به تمیز کردن اسلحه‌ها و پر کردن خشاب‌ها می‌کردند و آن‌ها را به دست رزمندگان می‌رساندند.


وی با بیان اینکه بسیاری از زنان امدادگر در خرمشهر را به اجبار از این شهر خارج کردند، ادامه داد: زنان در دوران دفاع مقدس با حضور شبانه روزی خود در ستاد‌های مردمی و پایگاه‌های بسیج، در شستشوی لباس رزمندگان شرکت داشتند و نیاز‌های جبهه را تامین می‌کردند یعنی با اخلاص آنچه را در منازل داشتند تحویل این پایگاه‌ها می‌دادند.


وی گفت: متاسفانه امروز در دانشگاه‌های ما به جای اینکه علم و تقوا، تعهد و تخصص آموزش داده شود و دانشجویان ما از نظر فکری رشد کنند، از نظر ظاهری تفاوت می‌کنند و ارزش‌ها جای خود را به ضد ارزش‌ها می‌دهند که این مسئله علم را هم تخریب خواهد کرد. طلاق‌ها و بدحجابی‌ها زیاد شده و این مسئله برای ما خیلی عذاب آور است. این ارزش‌ها هستند که به ما عزت می‌دهند و رسیدن به آن‌ها برای ما خیلی گران تمام شده است.



در این راه خون‌های بسیاری ریخته شده و من نصیحت مادرانه‌ای می‌کنم؛ این که نسل سوم و چهارم انقلاب این ارزش‌ها را حفظ کنند. چه جوان ها، چه مردم و چه دولت به ضد ارزش‌ها پاتک بزنند و آن‌ها را کنار بگذارند. چرا که در این راه دست‌ها و پا‌های بسیاری قطع شده و شهدای بسیاری جان خود را فدا کرده اند. این ماییم که روز قیامت باید جواب شهدا و خانواده‌ی آن‌ها را بدهیم.


در پایان این مراسم از ۳۰ نفر از بانوان ایثارگر ۸ سال دوران دفاع مقدس تجلیل بعمل آمد.
 
 
 
انتهای پیام/7727
ارسال نظرات